"If I could dream at all, it would be about you"

Måndag

Måndagen har haft späckat schema alltså.. Skolan. Körskolan. Hem. Sånglektion. Hem. och snart ska man iväg till dansen. Menmen har ju överlevt förrut så det lär inte bli några problem. ;P .

Vet ni, idag har jag kört med automatlåda.. Sjukt lyxigt, så mycket lättare än vanlig bil. Men en gång räcker nog, annars lär jag ju bli bortskämd.. Nehe, nu ska jag byta om.. Ha det bra! Puss&Kram / n

ÅRE

Hemanlände från Åre förra torsdagen utan brutna ben, alltså hel och behållen. Möjligtvis hade jag fortfarande lite träningsverk och stela axlar, heh. massage går alltid an.. ;)

Åre var galet bra, så uppleveslerikt! Dock har jag kommit på att jag inte tycker om att sitta 12 timmar på en buss...Men det får det vara värt för en sådan fantastisk resa..

Lördag: Åkte tidigt, redan klockan 7, från Nässjö. Kollade på tre filmer i bussen.. Vi försökte spela lite spel längst bak i bussen. Karin och Elin lärde oss en "lek": "Who stole the cockie from the cockiejard... Number one.." osv.. Riktigt underhållande.. ;D Jag sa dagens pinsamma kommentar, som jag inte tänker yttra här.. (haha;P)  Vi kom fram till Åre Fjällsätra runt halv nio snåret.. Vi fick våra rum. Jag och Becca fick dela rum med Jessa, Felicia och Linnéa :) . = 53:an <3 Där hade vi våra kvällsträffar med Eva, Karin, Johan och Simon ;D. Innan sovdags berättade rum 53 spökhistorier och skrämde upp varandra. Riktigt kul! ;D Linnéa är rätt skraj och jag älskar att göra "dockan" på henne.. haha ;)

Söndag: Första gången i skidbacken för mig. Omg en av killarna i kassan som hyrde ut skidor och sånt var hybersnygg!! Blond och lite lik Björn Gustavsson. Attans att jag hade med mig egna skidor som jag lånat.. Väl framme vid backen upptäckte jag att jag och mamma glömt stavarna hemma på mit rum. Skit! Men det löser sig.. Först åkte jag utan stavar. sedan fick jag låna Beccas. :) Jag lärde mig ganska snabbt, dock ramlade jag flera gånger. Fast jag var ju inte den enda. Systrarna Gerdås var också rätt duktiga på vurpor.. Jag ska erkänna att jag fortfarande är rätt dålig på att bromsa, det blir störtlopp ibland. ja,ja.. För övrigt frös jag tår och fingrar av mig denna dag.. 20 minus! Då var det skönt att komma in i värmestugan och dricka av sin varma choklad. Dagen gick rätt fort, sen åkte vi tillbaka till hotellet för middag. På kvällen deltog vi i en gudstjänst.. Efteråt bjöd stensjönsfolket på fika.. = mkt gott! :)

Måndag: Andra skiddagen. Gick bättre och bättre. Dock ramlade jag forfarande. Slog i huvudet en gång. Aj, tack och lov för att hjälmar finns! I början åkte jag och Becca lite med Johan och Elin. Senare var vi mest med Karin och Eva, som blivit riktigt duktiga. Galet kul var det. Jag och Eva ramlade av ankarliften. Jag blev liggande, kunde inte flytta mig. Detta resulterade i att jag låg i vägen för alla andra som då också ramlade av.. pinsamt! En iriterad man drog mig åt sidan. Vaddå? Jag kunde ju inte röra mig, kunde inte komma någon stans. Eva och jag fick gå upp sista biten. Lovisa, räddningen, mötte oss, tog våra skidor och bar upp dem.. Veckans hjälte, helt klart! ;D På kvällen var vi och badade på "Holiday club". Bastuvärlden var cool. Isvak, isbastu och varma välkommande basturum med olika ljus.. Ja, tack!

Tisdag: Hundspann! Helt otrolig känsla när jag fick ställa mig bakom släden och köra iväg med hundarna. Kändes som att vara inklippt i en film, som en barndomsdröm som gick i uppfyllelse. Unbelieveable! Men det var ingen dröm. Det var verklighet! Och vi körde ut på fjället och jag kunde inte annat än att njuta av livet.  På kvällen var vi på något drama som handlade om fördomar. Var oväntat bra faktiskt! "A supersize meal to supersize me", haha ;D. Väl tillbaka på hotellet hade vi knytkalas på rum 53! :) Jag och Jessa hittade ett särskilt lasersvärd ;), våran grej.<3

Onsdag: Åre chokladfabrik. Och jag med mitt nyårslöfte, snyft*.. menmen .. Sedan fick vi fri tid i Åreby. Jag och Becca gick på upptäcksfärd till bland annat den gamla kyrkan. Sedan åkte vi till Njarka Sameby. Där fick vi mata renarna och lyssna på en same som berättade massa intressant. Vi fick smaka på hembakat tunnbröd och paltbröd. Mkt gott! :) På vägen till Tännforsen sedan såg vi fem älgar! Båda gångerna stannade bussen och alla tryckte upp sina kameror mot rutan. Hallå, jag trodde vi var svenskar!? haha ;D När vi kom fram till Tännforsen var det mörkt. Vi fick vandra med stavar en bit. Mina tår tappade känslen. Fingrarna klarade sig tack vare varmblodiga Eva! Vi fick gå in i en häftig igloo som byggs upp varje år. Gick också under vattenfallet, skitcoolt! Sedan gick kvällen fort. På hotellet lyssnade vi på en snubbe som sprungit jorden runt. Sedan var det att krypa till kojs. Vi sa att vi skulle vara vakna hela natten, dock däckade jag väl någon gång fram mot halv 2, hehe, helt slut..

Torsdag: Hemfärd.. Tråkigt att lämna det vackra av Sverige. Men minnerna kommer leva kvar av dessa underbara dagar! TACK människor! Ni är supermegadunderBRA! :) <3

/ n

Den 14 februari 2009

Alla hjärtans dag.
Ingen bra start..
sms är farligt!
Ingen mer kommentar.

Mys med Jessica sedan.. <3
Kommer lysa upp min dag! :)

Ja, ja jag är hemma från Åre. Väntar ni ett blogginlägg så kommer det så fort jag har tid.. (har redan börjat lite ;P) På återseende (hoppas jag) ;D
/ n

Åre ! Hoppas på inga brutna ben..

Imorgon drar man iväg med gänget till Åre då.. 12 timmar buss. wohoo ;D Får se hur det går.. hehe.. Jag ska åka skidor för första gången i mitt liv. Men också hundspann och besöka sameläger. Så det blir många "första gången" de närmsta dagarna fram till torsdag.. Sedan kommer jag hem igen, förhoppningsvis med inga brutna ben.. hehe ;P. Då återkommer jag med detaljerna här på bloggen ;D hehe..

Jag känner två galna människor. En heter Malin. Den andra heter Nico. Dem ska till Gran Canaria imorgon. Helt impulsivt. Bara sådär. Dem bokade resan i onsdags. Så nu ska dem åka ner själva och bo i La Playa Del íngles. Det är lite kul för det är på nästan samma ställe som jag var så jag kan tipsa om de bästa resturangerna.. haha ;D Men som sagt, de ÄR galna! ;D