Snö på julafton! Lycka!

Hej gott folk! Nu sitter jag här mätt och go` efter att ha ätit mammas supergoda sconens! ;D mums! Annars idag har jag tillbringat tid framför min nya bok, "När jag hör din röst"(New Moon, twilight, andra boken). Fick båden den och tredje boken i julklapp ! :) iih! Precis vad jag ville ha! Dock får jag aldrig den där systemkameran jag har önskat så länge.... Menmen.. Mamma och pappa kanske tänker att det skulle kunna bli perfekta 18-årspresenten eller nåt. ;D Men jag klarar mig. Har ju den vanliga digitalkameran + att jag inte fotat så mkt på senare tid. Jaja, tillbaka till klapparna. Annat som jag fick var bl a: ljuslykta, singstar disney, biljett till High School Musical i Stockholm + shoppingtid på lördagen efter, pengar, m.m.

Julafton för sig blev en väldigt rolig dag. Inte bara därför att det snöade trots att det var ett stort plus+ .. Nej, allt blev helt enkelt väldigt roligt och trevligt. Firade hos moster Lotta och hennes familj. Vi började med att äta julmat. Det smakade gottgott. Zackie, min fyraåriga kusin satt och klagade över att han inte ville äta upp. Prinskorvarna var inte goda, de smakade ju "som på dagis".. När han fick reda på att det var jag som hade stekt dem ändrade han sig och sa.. "Okej då, dem var lite godare ".. haha ;D . Sedan sjöng vi Singstar.. Eller rättare sagt jag, Jossan, Bellan och Lotta sjöng. Resten tittade nöjt på. Dock kom mamma igång senare under kvällen. Sedan var det Kalle Anka. Som vanligt ganska uttråkande men alltid kul att se vad det är för "nya" filmer de visar.. Zackie satt otåligt och tittade på julklapparna under julgranen. Klockan 16.05 var det äntligen dags. Dagens höjdpunkt för alla små! Julklappsutdelning! Wohoo! Då var Zackie glad.. ;D Efteråt lekte vi vår nya traditonella paketlek. En tärning, alla i en ring på golvet med två tjugokroners paket var i mitten. Ställer in tiden på 30 minuter sedan är det bara att köra. En 6:a eller 1:a krävs för att man ska få ta ett paket. När alla paket sedan är slut i mitten får man istället ta från varandra. Sjukt kul kan jag lova, speciellt när alla vill ha just ett speciellt paket .. haha ;) Skrattanfall.. typ . Hoppas ni alla hade en riktigt God Jul!

Nu ska jag gå och läsa igen. Twilight är liksom beroendeframkallande! ;P
Ha det ! / n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0