Morgonmänniska..

Det var en molnig torsdagsmorgon, men solen tittade ändå fram här och där i det svagt gråfärgade molntäcket. Väckarklockan ringde tidigt denna sommarlovsmorgon. Jag stängde av den och tittade på displayen. 06.30. Gick upp till köket där mamma redan satt sig ner för att äta frukost. Jag öppnade kylskåpsdörren och tog ut ett ägg. Tog sedan fram en stekpanna och började steka. Sedan gjorde jag i ordning två mackor. En med ost och en med ägg. Efter en stunds tvekande bestämde jag mig slutligen att juice var det bästa dryck altenativet. Jag la ner allt i min sts-ryggsäck, gick ut genom ytterdörren och sedan ner mot sjön. Gick en bit innan jag kom fram till fågelbryggan där Issa satt och väntade..

En tidig morgonpromenad är verkligen något speciellt. Man känner lugnet ända in i själen och det är precis som om allting vaknar upp i naturen just då. Det var väl därför vi bestämde oss för att göra det antar jag. Issa och jag pratade om det redan innan skolan hade slutat. "Jag skulle vilja gå ut och gå så tidigt på morgonen någon gång, men det är ingen som vill göra det mig" .. "Jag vill" . Alltså jag har aldrig vart en sådan där sjusovare liksom. Har aldrig haft några problem med att gå upp tidigt. Så det var inga problem för mig, morgonmänniska som man är.. ;P


Efter ett par varv satte vi oss i parken och åt frukost tillsammans. Mackorna slank snabbt ner i min hungrande mage medans vi babblade på om allt möjligt som finns att babbla om.. Sedan gick vi hemmåt. När jag kom hem visade klockan 08.15 .. Hela dagen låg framför mig. Och jag kände mig fortfarande välidgt lugn efter promenaden...


(Så det är att rekomendera.. En "tidig" morgonrunda" med en god vän och en matlåda.. En bra start på en torsdag. )


Det gäller ju att fånga dagen - Carpe Diem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0