Drömmen om twilight-trip

Har sovit i ett rött hus med vita knutar och knarrande trägolv i natt. I trappan var jag nära att snubbla över mina egna ben mer än en gång. Vid frukostbordet njöt man av värmen från den eldade spisen. Huset är från 1700-talet, ligger utanför Malmbäck och där bor Elina! :)

"Musikalen Annie" var som jag trodde kalasbra! Väldigt duktiga skådespelare och allt. Det var underhållning på hög nivå och en föreställning man njöt av att se. Så den kan jag varmt rekomendera. :)
Efter föreställningen åkte vi hem till Elina.. Det var becksvart när vi kom fram till den gamla huset. Om inte hunden hade skällt hade det varit knäpptyst också. Klockan var rätt mkt, så vi satte på oss pyjamas nästan direkt och satt lite med datorn i sängen, sökte på lite roliga youtube klipp och sånt. Vi kollade också hur mycket flygbiljetter till Forks kostar. Eller rättare sagt Portland i Washington, där hennes släktingar bor. En biljett i september kostar runt 4000-5000 kronor. Inte jättefarligt ändå. Sen kan man alltid ta bil eller buss till Forks och kanske checka in där på ett hotell en natt eller två för att få känna den äkta twilight-känslan.. ;) Också åka och kolla platser som La Push och Port Angeles som är med i boken.. Vilken twilight-trip det skulle vara. Så häftigt!! :) Sen kanske man kunde flyga ner och vara någon vecka i Kalifornien också. Tänk vad härligt! Ja, drömma kan man alltid och ibland slår drömmen in ;)

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0