Studsmatta = Ett farligt nöje

Igår kväll var jag med Anne och Lingan. :) Mkt kul eftersom det var ett tag sedan.. Anne och jag blev bjudna på grillat, MUMS! Sedan hoppade vi studsmatta på tomten. Anne, gymnasten själv, kan göra typ allt möjligt, volt hit och hjulning dit. Själv kan jag knappt göra ett skit. Hehe.. Sånt har aldrig riktigt varit min grej. Man blir nästan lite avundsjuk. Jag känner mig som en stel pinne när jag ser Annes snygga konster. ;P Haha. Nåja, saker och ting slutade inte särskilt sårfritt. Anne skulle åter igen göra en framåtvolt. Hon landade inom studsmattans ramar men tappade balansen och flög utanför, mot grannens staket, slog i foten och landade på andra sidan. Jag hoppade över, hjälpte henne ut på gatan tillbaka till Lingans hus. Eller rättare sagt följde henne, eftersom hon envisades med att det inte gjorde ont och kunde gå själv. Blodet droppade i pölar på asfalten. Väl inomhus tvättade Lingans mamma såret, eller rättare sagt jacken under foten, och plåstrade om det. Fatta vad ont det måste ha gjort. Gumman lilla! Nå väl resten av kvällen satt vi och kollade på film, Anne med foten högt. Trots omplåstringen blödde det igenom lite. När vi skulle hem, fick Anne halta sig fram. Stackare, hon som praktiserar på IKEA nu och får gå så mkt, undra hur det kommer gå.. ? Får hoppas att det läker fort..

Ja, efter denna omvälvande händelse kan vi konstatera att studsmatta är en fara som kan resultera i svåra skador, i värsta fall ambulans. Anne hade tur. Tänk om det istället hade varit huvudet. Då vet vi inte hur kvällen hade slutat.. ojojoj.. 
/ n  

Kommentarer
Postat av: MOYA

Stackars Anne! Hoppas att foten blir bra snart, så hon kan jobba igen:) träffade henne en stund i Söndags nämligen:)

2009-04-29 @ 13:16:49
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0