Livet på Öland just nu

Är tillbaka i huset på Öland. Pappa och syskonen är på Ölands djurpark så jag sitter här i min ensamhet. Hade tänkt att hänga med först, men kände att det fanns annat jag ville göra en halvbra soldag som denna. Dessutom var det bara bra för pappa om han slapp att betala inträde för en extra person. Det är ju inte direkt billigt. Så istället gick jag till Borgholm på förmiddagen för att få tag i någon frisör. Jag hade inte klippt mig sen i mars. MARS! Det är liksom fem månader sen, nästan ett halvår!! Ja, ni förstår nog att mitt hår var en katastrof av slitna hårtoppar. Men hallå, har ju knappt varit hemma på hela sommaren.. En vecka typ. okej då, något mer men inte mycket. Och innan sommaren var det så mycket annat att tänka på så då hann jag inte heller. Så jag tänkte att nu tar jag tag i det på Öland. Och jag hittade faktiskt ett riktigt bra drop in ställe. 425 kr fick jag betala. Mycket pengar för att klippa och fräscha till hårtopparna, men det får man räkna med. Det ÄR dyrt att klippa sig. Sedan åkte jag hem och käkade lite innan jag cyklade till Köpingvik och Sportrea. Det var sig likt. Dock jobbade varken Lisa eller Fredde, de enda av dem som är kvar sedan jag jobbade. Hade ju tänkt att överraska Lisa, men hon är i Habo några dagar. Tror hon skulle komma tillbaka imorgon så får väl hälsa på henne då istället .. :P Är ju lite därför jag valde att följa med pappa hit igen ;) Dock träffade jag Klaes, han jobbar annars i Byxelkrok nu. Men han var i Köpingsvik en stund för att skriva skyltar. Rean börjar nämligen imorgon. Rea på redan reamärkta varor på sportrea, det ni! ;)  Sedan var jag en stund på stranden, pratade med Micke i telefon, sen åkte jag hem igen. Blåste en hel del, blev för kallt. Ska nog ut och springa snart, om jag orkar. Men förkyldningen har gått ner sig, så hoppas det ska funka. Har inte varit ute och joggat på en vecka nu. Längtar efter att få sätta på mig löparskorna och ge mig iväg.. Pappa och company kommer hem när som, så ska ta tag i disken tänkte jag..

Föresten har bokat biljetter till Helsingborg nu. Blir redan till helgen. Så jag åker tåg från Kalmar på fredag eftermiddag. Sedan blir det några dagar med Natalia. Verkligen jättekul! Var ett tag sedan sist nu. Så ser det förhoppningsvis ut, mitt liv fram till helgen.. ;)

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0