Au-pair informationsmöte

Vaknade sjukt tidigt idag, hör och häpna, kl 5! Låg länge kvar och lyssnade till kaffebryggans pysande och mammas rörelser inne på toaletten. Jag kunde inte sova. Försökte, men det gick inte. Kände mig klarvaken plus att jag var hunrig så klockan 6 gick jag upp för att käka frukost. Jag vet inte vad det beror på, så mkt har jag inte sovit i natt. La mig ändå ganska sent. Antar att det har med alla tankar i huvudet att göra. Just nu är det en sak som snurrar i mitt huvud: Au-pair, au-pair, au-pair, USA, USA, USA!! Det är inte studenten längre, det är inte balen, inte stundentresor, inte oro för skolarbeten. allt det där känns väldigt avlägset just nu. Just nu är det bara alla förberedelser inför ett år som au-pair i USA som kretsar i mitt huvud. Jag gör upp planer i mitt huvud hur jag ska göra collaget och mitt personliga brev m.m. Jag tror Malin vet vad jag menar! ;) Jag vet att det inte är så bråttom med ansökan än eftersom jag inte vill komma iväg förrän i augusti, men ändå är det det enda jag kan tänka på nu. Jag vill bara börja med allting och skicka iväg det, bli matchad med en familj som jag tycker om, få allting färdigt så att bara väntan och längtan återstår. Men det är bättre att jag väntar och ger det tid och tänker att jag ska göra världens bästa ansökan. Det ska bli bra Supermegadunderbra!! Det måste det bli :)

Alla dessa tankar beror nog mkt på att jag och Malin med föräldrar var på Au-pair informationsmöte med Cultural Care i Jönköping igår. Där fick vi mer information och träffade en annan tjej som var i USA i ett år som au-pair. Sånt får en verkligen att längta ännu mer och jag blir verkligen taggad på att åka. Vi fick också genomgå en intervju där vissa frågor var på engelska. Jag var väldigt nervös inför det momentet men det gick bra. Jag berätade på engelska om olika lekar jag, Jossan och Bellan brukade leka som små. Bland annat om de här små dockorna som växte upp med våra plastelefanter och andra djur i djunglen. "Almost like Tarzan" . Vi bara skrattade och minnet fick mig verkligen att le, inte bara utanpå,utan också inombords. :)

Nu läääängtar jag gaaaaalet mkt !! :) Jag vill ta studenten och bli fri och sticka från Nässjö !! Jag vill se något annat, vill se världen och få erfarenheter för livet! Fast jag vet att när allt är spikat och klart kommer jag att bli feg och fundera över vad jag har gett mig in på. Så kommer det att bli, det vet jag reda nu. Men då är det bra att ha männsikor som stöttar mig och jag har världens bästa vänner och familj som gör det. :)

Ne, nu får jag sluta drömma och dra mig iväg till skolan. Börjar snart. Hejhopp!
/ n

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sv: Börja ta tag i din ansökan NU, gå till referenserna NU, för dom brukar alltid vilja ha lite tid på sig med tanke på att allt ska skrivas på engelska osv. Skriv en liten planering på vad som ska göra och NÄR det ska göras :-) Även om det är att du ska skicka in häsloundersökningen i maj.



lcyak till med allt :-)

2009-12-07 @ 21:36:03
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0