2009 kommer snart också att nå sitt slut som alla andra år

Så var det bara fyra dagar kvar av år 2009. Alla tjatar dem om det nya året, alla längtar dem till år 2010 och hur det ska firas in. Själv tar jag det med ro än så länge, känner mig faktiskt inte så upprymd som jag borde göra. Det är ju 2010 vi snackar om, ett helt nytt årtionde, det är väl stort om nåt! Men för mig får 2009 gärna fortsätta lite till för jag gillar det. 2009 har varit ett riktigt bra år med många spännande, galna och minnesvärda dagar. Visst har det funnits svåra, tunga och ledsamma dagar också. Jag vet det, det var en vecka där i oktober som jag tror var den jobbigaste, konstigaste veckan i mitt liv då det nästan bara hände dåliga saker. Och några veckor i februari och mars där var inte heller för himla roliga och december har varit en hemskt stressig månad i skolan, vilket är himla dumt efetrsom det gjorde att jag aldrig fick någon julkänsla överhuvudtaget. Det kändes bara som om jag köpte alla julklappar för att jag var tvungen och lyssnade på julmusim för att jag var tvungen. Något pepparkaks eller lussekatterbak blev det inte på tal om. Det fanns det ingen tid i världen till. Men det var ju faktiskt inte de dåliga sidorna av 2009 som jag skulle ta upp här. Nejnej. För i det stora hela var det ändå ett kanon år! Och det började med nyårsfirande på Gran Canaria.. :)



En otroligt mysig vecka med Pappa, Jossan och Bellan! Och visst hände det galna saker redan här; Tv-team på tapasrestaurangen, flörtiga servitörer som jag även fick testa mina spanskeskills på ;D, pappas borttappade mobil, bestulen på pengar, Pappas lilla deltagande i Abba-showen på restaurang Roma och snygga (svenska) killar på planet hem (en satt på sätet bakom). Otroligt bra start på året!

Sedan gick veckorna och på sportlovet åkte vi till Åre med kören och Lukasgruppen.


.. och jag fick testa på slalom för första gången i mitt liv. På bilden ser vi Becca, Karin och Eva. Det blev inte bara slalom. Nej, utan också det här:

 
Seriöst så tror jag att det här var en av de bästa upplevelserna i mitt liv! Den känslan, helt otroligt, så obeskrivligt! Och att man fick köra själv också, underbart! Men det var annat roliga saker som hände också, som besök på holiday club m.m

Och så blev man 18 år den 20 mars! Och mina underbara söta vänner hade bakat åt mig till första lektionen för att fira, såå otroligt gulligt av dem! Jag var ute första gången på Valborg med Elina och massa annat folk, främst äldre på centrum i jkpg! :)

och så Berlin på påsklovet såklart!



Dagar då man verkligen kom närmare konfirmanderna, en riktigt lyckad resa och ibland saknar jag verkligen att vara konfirmandhjälpledare! Kommer aldrig glömma när vi skulle väcka de på hotellet och Eva knackade på fel dörr klockan 7 på morgonen och en trött snubbe som dessutom såg bakis ut tittade ut. Vi bara "ops, sorry". Sedan asgarv.

Sedan gick det snabbt fram till sommaren. Jag hade tur och fick världens bästa jobb på Öland i fyra veckor. Tiden på sportrea år 2009 lär nog bli oförglömlíg. Bästa och skönaste gänget och träffade nya underbara människor. Egentligen räcker det med att säga hur mycket jag längtar tillbaka till sommaren för att sammanfatta den. Tack vare att pappa köpte drömstället på Öland fick jag chansen till jobbet och tack vare sportrea träffade jag också Micke. Och den tiden var underbar så länge det fungerade. Men tillbaka till Öland. Midsommar, ärligt nog den bästa någonsin, i alla fall en av dem. Underbart att alla mina nässjövänner kom för att fira med mig och det blev verkligen sjukt lyckat!

Jag har börjat med min debutroman, projektarbetet. Och kämpandet med den pågår fortfarande. Jag har testat vattenskidor för första gången i mitt liv, likaså slalom. Jag har kommit så många människor närmare det här året och jag fascineras hela tiden av vad många underbara människor det kryllar av i världen. Det har knyts nya band även det här året men vissa band har även försvagats tyvärr och andra har stärkts.

Elina, min största fasa inför januari är att du åker, att du ska lämna mig. Tanken på att du flyttar till Danmark gör ont. Jag verkligen hoppas av hela mitt hjärta att jag ska finna pengar och tid till att åka och hälsa på dig. För dig vill jag inte tappa, dig vill jag föralltid ha kvar min vän!

År 2010 då ?

Jo, jag har funderat på det här. Och jag har faktiskt en liten lista i huvudet på mina nyårslöften inför det nya året. Okej, det jag måste göra år 2010 är följande:

- Bli färdig och även känna mig nöjd med min roman!
- TA STUDENTEN!
- Leva en dag i taget.
- Våga testa nya grejer! (Sånt älskar jag)
- Ta steget och lämna Nässjö, Sverige för att åka iväg som au pair till USA.

Ja, det var några ord från lilla mig.
Ha det underbart och ta vara på de sista dagarna i december. För sedan börjar Januari och ett nytt år, då blir det nya tag!
/ n




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0