Ännu ett val i livet

Hellström eller Ekenmo ? Det är frågan..  

Jo, det är så att jag har börjat fundera på om jag verkligen vill heta Hellström. Inte för att det är fult eller så, utan helt enkelt för att det skulle vara roligare att ha ett släktnamn. Dessutom vill man ju att namnet ska leva vidrare.Det känns mer personligt, coolare. Som om man kommer närmare släkten.  Jag menar.. Det finns säkerligen sådär fyra stycken Nathalie Hellström till i Sverige. Det är inte bara mitt"egna" namn. Men någon Nathalie Ekenmo finns inte än. Men kanske snart...

Men jag vet inte. Mitt namn är ju mitt namn. Jag har haft det hela mitt liv. Skulle det kännas konstigt att byta? Vad skulle mamma säga? Skulle hon bli besviken? Och om jag gifter mig i framtiden kanske jag ändå kommer att byta efternamn, i så fall för andra gången. Är det onödigt då? Det kommer hela tiden nya val i livet, vissa svårare än andra. Det här är ännu ett att fundera över. Vad tycker ni? Dela med dig av just din åsikt! ;)
/ n


Kommentarer
Postat av: jojjo

söt du e gumman / jojjo

2009-07-26 @ 14:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0