hem, hem, ljuva hem.. ?

Okej. Jag tror jag har kommit på vad det är som gör att jag alltid längtar härifrån. Bort från Nässjö.. Bort från den lilla hålan på höglandet.. Jag tror jag vet nu varför jag alltid längtar till kusten. Den enkla anledningen är att jag känner mig instängd. Instängd som i en bubbla i den här stan. Det borde jag kanske inte göra? Med tanke på att vi har en järnvägsknut som gör det hur lätt som helst att bara åka härifrån åt vilket håll man nu vill. Det verkar kanske konstigt att jag känner så eftersom jag borde känna mig mer låst på ett ställe som Öland.. Där den enda förbindelse med fastlandet är en bro och färjor. Men så är inte fallet. När jag är på Öland känner jag mig fri. Jag känner ett lugn inom mig som säger att här hör du hemma. Det är så det är och alltid kommer att vara. Öar är speciella. Jag älskar dem! Malta, Iona och Öland. Jag är inte född för att bo på i inlandet. Inom mig finns havet. Där finns kusten och längtan att någon gång i livet bosätta sig där. Leva och dö där. Det är vid havet jag hör hemma.

Jag har haft fyra toppenveckor på Öland och Sportrea. Mer information och bilder kommer sedan. Jossan och Bellan är hemma från Malta. Superbruna. Värsta nígers.. ;) Jag känner mig blek i jämförelse med dem. Dem har köpt en ny "Born to be wild, Malta" tröja åt mig.. :) Jippie! :) Och jag kom hem med kläder från Sportrea åt dem.. ;D



Ska träffa Malin idag. Har saknat henne som tusan.. !

/ n

Behöver jag ens säga att jag saknar dig Micke .. ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0