Klädmode genom 1900-talets årtionden

Hola! Förmiddagen spenderades åt projektet "klädmode förr och nu" i kurserna histora B och samhäll B. Det var stora dagen, REDOVISNING!  Vår modevisning kunde inte ha gått bättre! ;D Med tanke på hur vi stressade runt innan klockan 11 gick det förvånadsvärt superbra :D Såå kul. Med bara en kvart kvar till startskottet sprang vi omkring och raggade folk som ville komma och kolla. Blev en hel del :D.

Temat på klassens modevisning var 1900-talets årtionden... Samaher och Fredrik skötte snacket medan resten gick som modeller. :D Blev lite stressigt ibland. Själv gick jag för 30-talet, 60-talet och 2000-talet(Afro-dite). Mellan 30-talet och 60-talet gick det verkligen sjukt fort. Hann knappt få på mig min svart 60-talsklänning innan jag skulle ut igen med de andra tre tjejerna. Sedan kom Elvis(Nisse) ut och vi ålade skrikandes på marken för att få chansen att nudda hans byxben.. Haha, klockrent! och det var det mycket som var idag. Som till exempelvis Titanicposen på 1910-talet, 80-tals tjejernas dans, 2000-talets fjortis, emo, hiphoppare och brats. Och självklart Samies och Fredriks störtsköna kommentarer. "Pappa betalar" Klockrent! haha ;)

Nu är det bara att ladda om och tagga kvällens framförande för föräldrarna.. :D
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0