En nersläkt timma

Igår klockan halv nio släktes Nässjö ner. På torget befann sig människor i alla åldrar för att delta. Även vi i "the Rumpshakers".Vi fick uppdraget att inleda det hela med våran orientaliska streetdance. Första dansen blev pinsam. För det första började den direkt när vi inte var beredda. Medan de försökte spola tillbaka till det rätta stället fick vi står där, jag vet inte hur länge, men det kändes som en evighet. Dessutom frös vi i våra vita, tunna tröjor kombinerat med svarta leggins och sjal runt midjan. Tillslut fick dem igång det igen och vi kunde börja. Dock var volymen såå dålig att vi knappt hörde musiken vilket resulterade i att allt blev i sån himla otakt.. Menmen, det var över fort och andra dansen till den andra låten gick mycket bättre. Tack och lov! Efter att vi dansat fick alla varsin miljökasse med en rättvisemärkt choklad i. Synd för mig som har godisförbud. Menar dem att jag ska spara den i ett år ? haha, kanske inte.. ;P 

Sedan träffade jag Malin och Nicco, stod och pratade med dem en stund. :) Dem skulle hem senare och äta våfflor. Läs Malins blogg för att se bilder på deras verk. Ser riktigt läskande ut .. ;) :  http://moyaalmqvist.blogg.se ..

Blev lite besviken faktiskt att det inte blev mörkare i stan än vad det var.. Visst man förstår ju egentligen varför man inte släker ner gatulyktorna.. Menar undra hur mkt våldtäckterna skulle öka under en sådan nersläckt timme. Men ändå.. Det fanns ställen som inte släckte ner som jag tycker borde kunna ha gjort det. Fy skäms! Menmen..

Annars har det varit en väldigt lugn helg. De flesta timmarna har jag tillbringat framför en bok.. Ja, just det, "Så länge vi båda andas".. (fjärde boken) Jag vet, jag skulle vänta så att inte min körteori stördes.. men jag kunde inte låta bli och nu har jag läst över halva boken.. Det är svårt att lägga den ifrån mig.. hehe .

Aktuellt:
Idag ska jag nog vara med issa och hitta på något skoj.
Ikväll ska nog pappa och jag övningsköra..
Nästa vecka är det praktik.
På torsdag åker jag och Eva till Berlin.. wohoo!

Håll utkik efter uppdateringar. Ska försöka bli en aktivare bloggare nu..
Ha det!
/ n


Kommentarer
Postat av: Moya

Åh gumman! Du har så rätt om det du skriver, hehe:) Tack för att du göra "reklam" för min blogg, söt du är:) De var verkligen jättegoda! Du får ha det jätte kul i Berlin Gumman! Vi måste ses innan du åker! <3

2009-03-29 @ 14:19:04
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0