Sjuk, igen...

Ska man aldrig bli frisk som en nötkärna? Förra helgen feber. Denna helgen magsjuka. Att spy och sputa ut diaré är snäppet värre än feber faktiskt. Det började med att jag fick magknip igår. Jag skulle skjutsa ut pappa och Ann-Marie till en fest i Lövhult så jag gick och la mig en stund för att vila magen. Verken gick över och jag åkte till pappa för att skjutsa ut dem. Jag skulle egentligen ha hämtat dem i natt också. Men så blev det som det blev. När jag kom hem igen åt jag lite kvällsmat, sedan var det kört. Magverken kom tillbaka, jag la mig ner för att sova en stund. illamåendet smög sig sakta på. Halv tio var jag uppe på toaletten, ville bara spy, men det kom inget. Gick och la mig. Somnade. Halv ett vaknade jag och då kom det, allt på en gång. Det är väldigt väldigt lääänge sedan jag hade maginfluensa. Jag kan inte minnas att det brukade göra så ont. Hela magen, upp mot brösten, runt ryggen. Jag skrek rent av smärta där inne på toalettgolvet. Kunde knappt andas. Ush, det var hemskt! Tack och lov så mår jag ändå bättre idag. Har inte spytt något mer, åtminstone inte genom munnen. Jag brukar alltid tänka att jag ska vara glad att det inte är värre. Tänk dem som ligger och lider av en dödlig sjukdom, som cancer. Eller ALS då musklerna sakta tynar bort. Tänk att vara så dödsdömd. Fy vad hemskt!! Då är en nypa feber eller magsjuka INGENTING i jämförelse! Då känner jag mig rätt tacksam att det inte är värre..    

Dock är jag besviken att jag inte kunde hämta pappa och Ann-Marie från festen i natt. Det jobbet fick mamma ta istället. Hon sa det idag på morgon att jag hade kunnat tjäna stora summor pengar på det. När hon stod där i Lövhult och väntade i bilen kom det förbi en massa folk som erbjöd henne minst 100 kronor om hon skjutsade dem hem. Attans också alltså. Men vem vet, kanske har jag nu äntligen hittat ett sommarjobb. Tänk, 1000 kronor på en natt är nog inte omöjligt.. Hahaha ;) Tänk vilka möjligheter ett körkort kan ge..

Btw, så är det en otrolig känsla att köra själv.. En sådan frihet! Känner mig säkrare för var gång.. :)

Ber om ursäkt för detta lite otrevliga inlägg. Lovar att det inte blir några fler sådana. Inte på länge iallafall. :P
Ha det bäst och hoppas ni håller er friska! ;) 
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0