Twilight- kväll

Attans. Varje år gör man om samma misstag när våren träder in. Solen får en att tro att det är varmare än vad det är. Man klär av sig den exta tröjan och några dagar senare blir man ett förskyldningsoffer. Suck.. Igår när jag vaknade upp på morgonen mådde jag inte alls bra alltså. Vilket gjorde att jag var tvungen att avboka med Karin. :( Jag som verkligen hade sett fram emot att va med henne. Vi som skulle grilla och allt. menmen. Sånt är livet.. ibland. ;P

Twilight-kvällen i fedags blev väldigt lyckad i alla fall. :) Jag, Malin, Issa, Becca, Samie och Nico träffades hemma hos Issa. Vi gjorde egna pizzor och käkade paj.(våran twilight-paj blev kanongod, också Issas ananaspaj). snackade om allt möjligt och såg på filmen. Under hela filmens gång satt vi och slängde ut en massa kommentarer och jämförde hela tiden med boken. Det blev en hel del kritik kan jag säga. T.ex att vi inte tycker att Kristen Stewart gör rollen som Bella tillräckligt bra. Det är inte alls det intrycket man får av henne i boken. Hon ska vara mer glad, blyg och osäker. Hon har också lätt för att rodna. Men i filmen gör hon bara en massa konstiga miner.. typ. Menmen. Robert Pattinsson gör dock rollen som Edward susen! Man får  den där känslan av mystik som ska få. En stor besvikelse är att de har sovrat bort så mycket från ängdelen i boken. Och när Bella rymmer från flygplasten som inte alls är med. Eller kapitlet om blodgrupper. Dtta är bara några exempel. Jaja.. Det är inte bara dålig kritik. Vi älskar Port Angeles scenen, base-ball scenen och balettsalsdelen.. :)



Vi har sagt att när New Moon har biopremiär ska vi allihopa sitta där i biosalongen. Vi kommer typ få boka en hel biosalong med tanke på hur många det är som är med på idén. haha ;D Hoppas bara att dem inte tar bort allt för stora delar från boken.. ;P Vissa grejer måste bara vara med..
/ n


Kommentarer
Postat av: i

TACK SJÄLV!!! :D:D

<3<3



du får skicka den där bilden på mig och becca någon gång! :D

PUSS

2009-05-03 @ 23:09:03
URL: http://isabellal.blogg.se/
Postat av: M

Lyckad kväll! Jag hade jätte trevligt :D Våran paj blev super! twilight för hela slanten ;) <3

2009-05-06 @ 17:25:37
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0