Högskoleprovet nästa !

Jag har anmält mig till Högskoleprovet !!

Under alla år har man hört tals om det där provet som kommer öka alla dina chanser att komma in på högskolan om du får bra resultat. Under all tid har jag tänkt att jag någon gång ska göra det. Och nu är det dags! Den 24 oktober kommer jag sitta i en lokal någonstans i Jönköpings län och skriva högskoleprovet. Jag vet egentligen inte om jag är redo. Blir man någonsin det? Men jag ska försöka att inte ha för höga krav på mig själv. Är ganska duktig på det annars. Då kommer jag bara att få prestationsångerst och hata mig själv om det inte går bra. Och man kan ju alltid testa igen, en andra chans. Visst, 350 kr är ändå en rätt stor summa bara för att skriva ett prov. Jag menar det är inte direkt så att man tycker om att ha prov. Men tror att det är extremt viktigt och bra att ha gjort det. För jag vet att även om jag inte gör det direkt efter gymnasiet, så kommer jag någon gång att söka in till högskolan eller universitetet. Eftersom jag pluggar samhäll.samhäll så kommer jag vara tvungen att göra det för att bli något. Är inte den typen som vill sitta i kassan till en ica butik hela livet. NEJNEJ! I framtiden vill jag kunna komma tillbaka till Nässjö och känna att det faktiskt blev något av mig. Att alla kämpiga, stressiga och prestationskraviga år i skolan gav något. Att det var värt allt slit. Så vill jag att det ska bli..

/ n

P.S Blir du också sugen på att göra högskoleprovet? Det är inte försent än.. Sista anmälningsdagen är den 15 september, alltså på tisdag. Anmäl dig på studera.nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0