Att fixa innan den 16 augusti!

Kom på igår att det faktiskt är en hel del att få gjort på au pair fronten innan den 16 augusti.
Liten lista på det som ska fixas:

- Visum. (Kommer få tid till det i slutet av Juli, början av augusti)
- Hälsoundersökning (Skicka till CC senast två veckor innan avresa, får inte vara äldre än tre månader)
- Polisregisterutdrag (Får inte vara äldre än tre månader )
- Persolighetstestet
- Skicka slutbetygen. (Efter studenten såklart)
- Internationellt körkort. (två veckor innan avresa)
- Nytt pass. (mitt går ut i sapril 2012, så ifall, ifall man skulle vilja förlänga.)
- VISA-kort. (Mitt ungdomskort lär ju inte funka i USA)
- Presenter till värdfamiljen

Eftersom jag blir stressad av att inte göra saker i god tid innan så passade jag på att ringa vårdcentralen redan idag för att fråga hur mycket det skulle kosta att göra en hälsoundersökning. (Blev lite orolig när jag läste om kostnaderna i Malins blogg, hehe) Fick reda på att de inte gör några hälsoundersökningar om det inte är någoning som är fel på mig osv. Jag förklarade det här med au pair grejen och att jag har ett färdigt hälsointyg som ska fyllas i av en läkare. Sedan skulle hon kolla upp vem som var min läkare och tog mitt personnummer. Så sa hon det
"För du blir väl kvar här, eller har du valde du en annan vårdcentral i vårdvalet"...
"Öh, jaa.. Eller vi skickade in det försent så jag vet inte om det hann bli regeristerat."
"Vilken",
"Nässjö Läkarhus". 
Hon förklarar att det i så fall få bli de som fixar det. Det gick alltså inte att göra det innan 1 juni, i maj innan jag byter. Snälla nån, det är mer än en månad kvar och jag står fortfarande skriven hos dem fram till dess. Tror inte direkt att de kommer hinna göra hälsoundersökningen på mig på den nya vårdcentralen direkt när de har öppnat ändå. Visst, ska inte åka förrän i augusti men får ändå panik. Vill bara ha ett datum inbokat så att jag kan slappna av sedan ju! Ska inte skylla på damen i telefonen, hon var snäll och trevlig, i alla fall i början men jag kunde inte hjälpa att jag blev irriterad.
Ja, ja.

/ n

Kommentarer
Postat av: MOYA

Gud vad irriterande !!



Lider med dig, men du hinner det vet jag :P

2010-04-23 @ 17:21:40
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/
Postat av: MOYA

Natha!!! Läste att man kan gör hälsoundersökningen i skolan gratis kolla upp det på måndag :P :)



Vill bara säga det :D

2010-04-23 @ 17:24:48
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/
Postat av: Christine

Oj det var en hel del! :-O

Shit, och jag har inte ens skickat in ansökan än och jag ska åka den 30 augusti hade jag tänkt :-P

Vad är ett Persolighetstestet? :-/

Kram :-)

2010-04-24 @ 09:18:18
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com
Postat av: Marie

Vet du om det kostar något att byta från VISA ungdom till ett vanligt VISA?

2010-04-24 @ 13:57:28
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: malin

jag tyckte min vårdcentral var konstig, men det där var ju fan ännu värre :P haha

2010-04-24 @ 21:21:41
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Louise

tack, ja det kan ju va lite kul att ha pratat med en familj iaf, även om det bara är för sakens skull. Jag uppdaterar i kväll det lovar jag :)

2010-04-25 @ 11:02:41
URL: http://louisehelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0