Att lära sig av sina motgångar - men varför nu ?

En olycka kommer sällan ensam.

Just nu möts jag av motgång efter motgång. Oh, nej, det räcker inte med att det var problem med boken när jag skulle ladda upp filen innan jag lyckades. Nu har min beställning av böckerna fastnat (?) på vägen. Så nu var de tvugna att göra en ny beställning och nu kanske inte böckerna kommer fram i tid till projekt arbetets dag nästa onsdag. (Eftersom det brukar ta 2-3 veckor innan leverans). Jag blir gaaaalen! Det är liksom hela poängen att visa upp vad man åstadkommit under året den dagen. Det är ju en stor mässa för inte bara skolans elever och lärare, utan också för allmänheten och inbjudna företag.

Jag försöker vända på det, se motgångarna som något positivt som jag kan dra lärdom av. Men varför ska de komma nu ?! Jag skiter fullständigt om jag och Malin inte får det som planerat med tältet på Projekt10 mässan. Det enda jag vill är att ha min bok, färdigtryckt och fin i händerna och kunna känna att allt slit bakom varit värt det! Kan jag inte få det? SNÄLLA! Det är det enda jag begär inför den här dagen. Sedan skiter jag i om försäljningen går ursuelt. Men nu har både jag och pappa skickat iväg ett mejl om hur viktigt det är att boken levereras i tid så mer kan inte göras.

Någon stans kommer ju denna otur att vända, eller?!

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0