Beroendeframkallande!

Ikväll har jag kommit fram till att jag ÄR beroende av au pair bloggar !! Jag kan gå in på en och samma blogg flera gånger om dagen, för man vet ju aldrig om det har uppdaterats. Sedan är det vissa man verkligen fastnar för som gör att man blir extra beroende. Detta är inte bra för mina studier, eftersom varje gång jag sätter mig vid datorn försvinner en timme, MINST! Hahaha... Synd för lärararna mig att detta är mer intressant än alla skolämnen på hela samhäll!

Läste den här bloggen innan: http://emilia1.blogg.se/
Verkligen såå bra, en av de bloggarna som jag nu följer. Finns många fler beroendeframkallande au pair bloggar, tro mig. Ska dela med mig av de någon dag. ;)
   I alla fall så blev jag så sjukt taggad innan. Så taggad på att ge mig av till USA nu. Ta första bästa flyg imorgon. Jag är trött på skolan här hemma nu, jag vill ta studenten nu och ge mig av direkt. Lära känna världen. Bli en bra au pair! Men får vänta lite mer än fyra månader till innan det blir verklighet.

Ibland kan jag oroa mig för konstiga saker. Som att jag inte ska klara engelskan tillräckligt bra, att jag inte ska kunna göra mig förstådd eller att jag inte ska förstå vad barnen säger. Och värst av allt: Tänk om de inte tycker om mig! Tänk om de tycker att jag är den sämsta au pair de någonsin haft! Ush, jag är så töntig. Så ska man ju absolut inte tänka, men ibland finns tankarna där ändå. Då brukar mamma säga till mig på skarpen och lova att allting kommer bli så bra så, att jag kommer passa jätte bra som au pair osv. Då känns det bättre! Självklart kommer det gå bra! Varför tvivla? De där oroande tankarna kan gå och gräva ner sig någonstans. Men antar att det är en del av nervorsiteten kanske... 

Ja, ja. Igår var det i alla fall fyra månader kvar till mitt preliminära avresedatum. Dock vet jag ju redan att det kommer bli något senare. Vet bara inte exakt när än. Hoppas på att få ett datum snart så att jag vet! :) 

/ n  


Kommentarer
Postat av: Marie

Ohh jag hoppas du åker den 16 augusti ;) Kan ju också säga att jag verkligen känner igen mig i vissa saker som du skrivit.. Puh. 4 månder kvar... 4 månader kvar!

2010-04-03 @ 23:09:35
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

Ah, vad gulligt skrivit! :D Tack så mycket.. Jag älskar verkligen sånna kommentarer, är så tacksam för dem, man blir så glad :).



Du kommer nog få det lika bra som jag här! Våga ta chansen att åka, du kommer inte ångra dig.. Lycka till med allt, KRAM // Emilia Au pair i Los Altos, CA.

2010-04-04 @ 09:25:00
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Tänkte först och främst säga förlåt för att det har tagit så lång tid med att svara på din kommentar, det är projektarbetstider och så har jag vart i varberg ett par dagar..



håller helt med dig i allt vad du har skrivit i ditt inlägg! Jag är verkligen beroende av au pair bloggar jag också och har varit det i flera år nu! Nu i helgen har jag t.ex inte haft tillgång till internet så när jag kom hem för en stund sen satte jag mig direkt vid datorn för att läsa ikapp allt det som jag har missat!Haha, känns inte riktigt rätt på något sätt..



Ja Nässjö var ju inte direkt jätte långt bort, har dock aldrig varit där.., men vad roligt att du har varit i borås! :)



Jag har fortfarande inte hört någonting från CC! Det har ju i och för sig varit påsk nu men jag tycker ändå att det drar ut lite väl mycket på tiden! Skickade ett mail i tisdags/onsdags någon gång men har fortfarande inte fått svar så jag tänkte att jag ringer dit och hör imorgon.. Jag vill matchas med familjer nu! haha, jag är så himla otålig!



Har du pratat något mer med din familj? :)

2010-04-04 @ 18:02:10
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0