Lite utbildningar då va

Har nu sökt lite utbildningar till hösten. Mest som en rolig grej och för att det är spännande att se om man kommer in på det man vill. Kommer självklart inte plugga i höst, det får bli efter USA i så fall. Men nu vet jag i alla fall lite mer om hur det fungerar och så och det är ju bra tillsnästa gång man ska söka.

De utbildningar jag sökte var i alla fall:

1. Dietistprogrammet i Göteborg
2. Psykolog i typ fyra olika städer tror jag. Typ Lund, Linköping, Umeå, Göteborg.
3. Socionom i Lund, Helsingborg och Kalmar.
4 Journalist i Göteborg.


Ska bli spännanade att se om man kommer in någon stans. ;) Ville söka dietist i Umeå och Uppsala också men de utbildningarna sätter visst inte igång förrän på våren så de gick inte att söka än. Good to know next year!

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, själv sökte jag inte en enda utbildning i år! :S Dels för att jag egentligen inte har någon aning om vad jag vill läsa till men också med tanke på USA och allt..



Tummen upp till att du ska försöka lära dig lite gitarr innan du åker :) Försök typ lära dig lite ackord och vad strängarna heter för då är det faktsikt ganska lätt att fortsätta framåt sen :)

Cello har jag spelat i 10 år (!) Fast jag började när jag gick i tvåan så det blir ju snart elva :) Känns verkligen inte som att jag har hållt på så länge! Jag vet inte riktigt hur det kommer att bli när jag inte har min cello med mig i USA.. det kommer nog bli skönt i och med att jag inte längre kommer att ha lektioner och ensembler och allt sånt på eftermiddagarna men det kommer nog att kännas väldigt konstigt också.. hmm, får se hur det blir med det..



precis, det är bara att hålla ut! Endast 65 dagar kvar nu ju :D för mig i alla fall, vilket datum tar du studenten? :)



Ja det ska bli så kul!! Tänk allt som vi kommer att få uppleva och vara med om! :D Kulturen, nya platser, nya människor, allt! Kommer i alla fall bli mit största äventyr någonsin! :D

2010-04-07 @ 15:30:01
URL: http://lifeofemma.blogg.se/
Postat av: Marie

Min kusin läser faktiskt till socionom, och hon var också au pair innan hon började läsa vidare! Haha kul ändå.



Eller hur, i USA också. Med värdföräldrarnas bil. INTE bra.. :| Haha men det är bra du övar! :D

2010-04-07 @ 17:52:45
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0