Lugn söndag

Urk, vad trött jag blev efter maten. När jag egentligen skulle plugga somnade jag så gott i min säng och låg sedan där i en timme. Sedan klarvaken, försökte jag koncentrera mig när jag läste Pride and Prejudice. Vi skulle läsa en klassiker i engelska c. Känns som typ alla har läst Pride and Prejudice, så tänkte att nu var det då min tur. Kan ju vara kul att läsa den på engelska också. Men seriöst, tycker att den är ganska svår, bra, men svår. Så himla många karaktärer att hålla reda på också. Men kan ju ta och se filmen en andra gång så kanske det går bättre sen. ;)


Mejlade förresten värdmamman om att min Spanienresa blivit avbokat pågrund av vulkanutbrottet på Island och att jag nu var hemma hela veckan så vi kunde kanske hitta en tid att prata i alla fall. Får se när hon svarar och hur det blir. Känner faktiskt för ett samtal snart, så man kan ha något att se fram emot den här tunga veckan som nu kommer då jag inte skulle ha vart i skolan, utan i Spanien. ;P hehe



Ne, men lite frisk luft nu vore ju inte helt fel...
/n

Kommentarer
Postat av: Louise

tack så mycket!! Jaa, jag känner att om det finns nåt sätt att anabba på matchningarna så vill jag verkligen göra det. Men videon är sjukt pinsam, jag SJUNGER i den, hahaha :S

2010-04-19 @ 10:02:17
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Louise

hahaha nej det är aspinsamt haha

2010-04-19 @ 10:25:20
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Louise

jag tog faktiskt bort min video och gjorde om den. sjunger inte nu, så den är inte lika pinsam och mycket bättre! är nöjd nu, så nu hoppas jag på matchningar!!!

2010-04-19 @ 15:17:15
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Emma

åh vad mysigt med hus på öland! Jag var där i sommras och jag gillade nästan allt med den ön! :)



Haha, jo förhoppningsvis kommer våran engelska att ha utvecklat sig efter att vi har bott ett år i ett engelsktalande land! Jag hoppas det i alla fall, men man vet ju aldrig ;)



Jo jag hoppas också på att jag kommer hitta min familj utan att jag behöver göra en video.. men om det dröjer flera veckor nu innan jag får min första match så kommer jag nog att göra den ändå :)



Jag fick hem alla papper från CC idag! Så nu är det bara boston kvar och jag hoppas att det inte tar allt för lång tid :) Jag säger det igen, jag är så otålig! haha ;P jag vill veta när jag kommer iväg och jag vill liksom kunna säga till alla som aldrig riktigt trott på att jag kommer klara att åka iväg att "jag ska faktiskt åka till usa i sommar!" :D Dagen då jag matchas med min framtida värdfamilj kommer nog vara den bästa dagen på året :P Jag kommer att få en sån härlig känsla i kroppen!

2010-04-19 @ 17:51:59
URL: http://emmabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0