Om boken... :)

Tänkte skriva kort och berätta vad det är för bok jag håller på att skriva så att ni ska veta vad jag babblar om. Då får även Marie sin fråga besvarad.

Kan börja med att säga att den här boken har jag skrivit som projektarbete nu i trean. Malin och jag har skrivit varsin roman under handledning och varit som stöd åt varandra. Delat med oss av tips och råd och så till varandra. När allt är färdigt ska vi skicka in de på tryckning hos Vulkan. Där kan vem som helst gå in för att beställa men jag och Malin kommer beställa ett antal exemplar till försäljning på projektarbetets dag den 5 maj. 

Så till handlingen, eftersom det är många som brukar fråga om det. ;) 
Jag har skrivit om en fjortonårig tjej vars föräldrar skiljer sig. Själva skillsmässan är själva huvudkonflikten i hela boken kan man säga. Föräldrar som inte kan hålla sams och barn som inte vet var de vill bo. I alla fall så handlar det inte bara om detta. Utan också andra vanliga tonårsproblem vid sidan av. Förälskelse i sin bästa kompis storebror, bråk och svek och förvirring. Kan säga att det är rätt mycket som händer på dessa ca 200 sidor. Trots att det ändå tar upp ett så allvarligt tema som skilsmässa så rymmer det också skämt, skratt och ljuspunkter. :)  

Jag ångrar inte att jag valde att skriva en bok även om det många gånger varit svinjobbigt och trist att vara tvungen att dissa kompisarna pågrund av att man måste sitta hemma och skriva. Men det har varit kul också, och givande! Har lärt mig och utvecklats så sjukt mycket av det. Så mycket hade inte en kokbok gett mig som jag funderade på att göra från början.

Nu längtar jag tills allt är färdigt! 5 maj nu, tack! :D

/ n  

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh intressant, tycker det faktiskt lät väldigt roligt! :D Roligare än en fotoutställning iaf............. Blä! Haha.

2010-04-05 @ 17:01:56
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

enda till maj? :O vårat är inskickat för länge sen "/

2010-04-05 @ 17:30:26
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Emma

roligt att du valde att skriva en bok! jag vet att det hade jag själv aldrig klarat..



Jag går estetiskt med inriktning på musik. Mitt huvudinstrument är cello men jag spelar även piano och lite lite gitarr( som jag har lärt mig själv liksom)..



Jo, jag har också projekt.. Undersöker typ cellons historia, uppkomst och ursprung och just nu känner jag bara att jag egentligen inte har någon aning om varför jag valde det! Även om jag har spelat cello i tio år så är nog detta ett av de tråkigaste ämnena jag kunde skriva om.. Men det ska in nästa fredag så det är ju snart över men just nu är jag i slutspurten så jag känner mig lite sönderstressad med allt så det 'r bra att jag har au pair ansökan som en liten ljuspunkt! Ska även spela och hålla i två konserter den 24 april som också är en sorts del av projektet och sen är det definitivt över! Det ska bli så skönt!



Jag har aldrig varit i USA innan men jag har drömt om att få åka dit, bo där, se landet så länge jag kan minnas! :D Har du vart där?

2010-04-05 @ 18:52:34
URL: http://emmabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0