Påskbus!

Jag tillät mig själv att leka påskhare en dag för tidigt på långfredagen med tanke på att Hanna och Ann-Marie skulle åka till Stockholm idag. Då jag inte hittade de vita öronen så tillät jag också mig själv att bära gröna Lisebergsöron istället. Bättre än inget. ;)

Sedan målade jag mig en nos och åkte sedan iväg. Smög omkring på trädgården, gömde mig bakom buskarna. Men mitt smygande upptäcktes ändå. Ann-Marie följde mig mellan fönstrerna och undrade förvånat vem det var. Jag hittade ett gömställe åt det rosa egendesignade ägget som jag täckte med gräs. Sedan knackade jag försiktigt på ett fönster. Ann-Marie och Hanna kom överraskade ut från tvätt rummet och brast i skratt när de såg mig. Jag gav Hanna ett brev där det stod att hon skulle ut i trädgården och leta. Så hon gjorde som det stod och hittade till slut det fina ägget fullt av godis.
   Så det var lyckat och väldigt uppskattat! Min kära syster blev jätteglad och Ann-Marie kunde inte sluta skratta. Tänk vad härligt det är att göra andra människor glada. Älskar den känslan! Och klart att alla barn ska få leta påskägg i trädgården! :)



Fick en fin påskteckning av Hanna! Sött! :)







Nu ska vi till Sören om en stund för att äta påskmat med familj och släkt. Funderar om jag ska sätta på mig öronen och måla dit en nos idag igen för att busa lite med Zackie. Han skulle nog också tycka om att leta påskägg i trädgården. Men först måste jag bara ut en sväng i det fina vädret. Har pluggat PA och städat hela förmiddagen så tycker att jag är värd det nu. Förresten så är man nog knäpp om man inte tar vara på den här underbara dagen!

Carpe Diem!

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0