More about CT

Googlade på Connecticut och tänkte bjuda på lite trevliga bilder. :)







Visste ni att Connecticut...

- .. är till ytan den tredje minsta delstaten och kan jämföras med Uppland i storlek.
- Det är den sydligaste delstaten av de sex stater som utgör New England.
- Har en befolkning på 3,5 miljoner.
- Huvudstad är Hartford.
- George Bush föddes här.
- Gränsar till Massachusetts i norr, Rhode Island i öst, Long Island-sundet i söder och i väster New York.
- De största floderna är Connecticutfloden, Housatonic och Thames.
- Yale University finns i New Heaven. 
- Härifrån kommer bland annat den första hamburgaren och den första färg-tvn.
- Har mildra vintrar med några minusgrader. Varma sommrar (25-30 grader) och riktig vår och höst.


( Källa: Wikipedia och Cultural Cares hemsida)

Blir spännande att upptäcka denna delstat! :)
Sedan är det ju inte så långt till Boston som jag hoppas att Marie med glädje kommer att visa mig. ;)

/ n


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag gillar CT, många au pair bloggar jag följer bor där! Hoppas du kommer trivas, det tror jag! ;) Och självklart kommer jag visa dig Boston sen! Haha :D Det kommer bli roooligt!

2010-04-02 @ 14:30:15
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

Ja jag gillar verligen familjen än så länge iaf :D

Så vi får la se hur de blir, haha.



Ja mammor är inte bra på engelska har jag märkt, haha

2010-04-02 @ 23:31:19
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0