Måste kanske vaccinera oss i USA

Vacinnationen idag gick bra.
Men det gjorde ont, faktiskt.
Kändes som om hon stack in den där sprutan i typ fem väldigt låååånga sekunder.
Jo, men typ fem sekunder!
Har för mig att det brukar gå fortare.
Men inte denna inte.
Bara satt och väntade på att det skulle vara över.
Jag hatar sprutor!
Egentligen.

Sedan till det som blir problemet. Det hörde inte till min kännedom att det i vaccinationen mot hepati B ingår tre sprutor för att det sedan ska hålla i tjugo år. Trodde bara att det var två, eller det var i alla fall vad hon sa i telefonen när jag ringde och beställde tid åt mig och Malin i tisdags. Men nej, det räcker alltså inte med två. Och det som bli lite problamatik är att den tredje ska tas ett halvår efter den andra, vilket blir någon gång i november, december. Va, men jag åker till USA i augusti ! Hur mkt kostar det inte att ta dos tre där ? Okej jag har alltså två alternativ:

1. Lösa problemet när jag är där och betala vad det kostar.
2. Skita i det och gå miste om tjugo års skydd mot hepati B.

Men det värsta skulle ju nästan vara om vi nu inte kommer i väg till Alanya i alla fall. Att det fortfarande inte kommer att gå och flyga om en månad på grund av vulkan utbrott eller liknande. Då skulle vi ha kastat 700 spenn i sjön. (Om vi inte tar tredje dosen i USA och får tjugo års skydd vill säga.) Men nej, så ska vi inte se det. Klart vi kommer iväg! Eller?

Nåväl, små problem. No big deal! Slår vad om att det fixar sig.
Men ändå...

/ n


Joo, men klockren! Eller vad säger du, Malin ? ;)
(Djupt inne i en diskussion under fältstudien vi gjorde i en mellanstadieklass. Ser dock ut som om Malin inte tycker att det är riktigt lika intressant, HAHA;D)








Kommentarer
Postat av: MOYA

HAHHA, jo, då bara lite trött :)



Gumman! Det ordnar sig alltid :P



<3

2010-04-23 @ 17:19:42
URL: http://moyaalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0