Disney make me so happy! :)

Eftersom jag har kommit i någon slags Disneyextas de senaste dagarna efter både Prinsessan och grodan på bio, Bf:s musikprojekt(disney) och slutligen Disney on Ice kunde jag inte låta bli at skriva en liten lista på de tio bästa disneyklassikerna.. :D Men det var inte lätt. De flesta var självklara för mig, men det fanns rätt många andra klassiker som jag ville trycka in på listan men ska det vara tio ska det vara tio.

Utan inbördesordning...

.. Oliver och Gänget nr 27 (1988)
Den Lilla Sjöjungfrun nr 28 (1989)
Skönheten och Odjuret nr 30 (1991)
Aladdin nr 31 (1993)
Lejonkungennr 32 (1994)
Pocahontas nr 33 (1995)
Ringaren i Notre Dame nr 34 (1996)
Herkules nr 35 (1997)
Tarzan nr 37 (1999)
Björnbröder
nr 43 (2003)

Ja, och vad kan man utläsa av det här? Joo, att 90-talet var ett väldigt bra årtionde för Disney. Det var nämligen då som de bästa Disney klassikerna kom ut. ;) Kolla bara år 1991, Skönheten och Odjuret, hur bra är inte bara den filmen liksom?!! Åh, det är ju så att man känner sig stolt att vara född på 90-talet. ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0