Something special

Melodifestivalen deltävling 1 - Ursel..
Melodifestivalen deltävling 2- Såg jag inte så kan inte uttala mig..
Melodifestivalen deltävling 3 - Jodå, det börjar arta sig lite..

Jag trodde inte att det skulle bli så men jag sms röstade, två gånger dessutom, något jag slutat med för ett bra tag sedan. (i så fall är det i finalen jag bruar rösta) Och tro det eller ej men jag var sketnervös när de skulle ropa upp vem som gick till globen av Alcazar och Darin. Magen pirrade medan jag i mitt hjärta hoppades och glädjen sprutade inom mig när melodi nummer sju "You´re Out of my Life" ropades ut som finallåt. 
   Så trots att jag inte är fjorton år längre så finns kärleken kvar till den största tonårsidol jag någonsin haft. Den ligger där lite avsides och slår fortfarande och vid de rätta stunderna tittar den fram igen. Jag trodde att jag hade kommit ifrån hysteriåldern men om jag var på plats hade jag säkert blivit lika hysterisk som alla andra galna fans. Vilken nostalgi känsla! Jag var bara tvungen att sätta på mitt gama band och vips så visas en liten sjuttonåring på tv-rutan som dansar runt till "Money for Nothing". Åh, han har blivit stor! Han har växt upp och han har gått till final i Melodifestivalen 2010. Jag har också växt upp och min tonårsvägg med alla affisher på rummet är borttaget för länge sedan. Men igår såg jag glädjen i hans ögon och jag kunde inte låta bli att glädjas med och känna mig närinpå rörd.  
   Sanningen är den att Darin alltid kommer att ta upp en stor plats på min idolhimmel, jag kommer fortsätta köpa hans skivor och jag kommer i mitt hjärta alltid att tro på hans talang. Hans låtar kommer ge mig underbara minnen från tiden som var och för mig kommer han alltid vara något speciellt, trots att jag har växt upp. Det bara är så, helt enkelt. ¨






Från min Darin-tokiga-tid ;D .. Plötsligt förstår jag varför jag var så "kär" ;) Hahaha, så söt, så söt! Det här klippet minns jag speciellt då Jessica spelade in det och vi satt hela morgonen och tittade på det, om och om igen.. tss, det var tider det! Vilken nostalgikänsla! ;)


Hade tjejkväll igår med Malin, Issa och Anne. Har alltid lika mysigt och kul med er flickor, ni är otroligt bra !! :) 
   Det lutar åt bio med Hanna idag om ingenting kommer i vägen. "Alvin och gänget 2", en film som Hanna har tjatat om att hon vill se. Så visst, kan ju vara bra att öva sig att gå på bio med en sjuåring, och på så sätt samla på sig ännu en merit inför au pair året om allting går som det ska. :)
   Men först har jag en fet disk från igår som måste tas om hand innan mamma kommer hem och får damp, typ. Sedan måste jag plugga filosofi, helst. Gärna skriva lite också. Ännu bättre om jag hinner börja lite med engelska uppsatsen också. Jösses, hur ska jag hinna med allt ?
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0