Negativt att inte växa upp ?

Jag tänkte faktiskt ta att svara på en kommentar från en anonym person som jag hade fått på mitt tididgare inlägg:

att inte växa upp är inte alltid något positivt....


Okej, för att göra det lite tydligare. Jag menar inte riktigt så som du säger, jag menar inte att man ska låta bli att växa upp. Självklart ska man bli vuxen, ansvarsfull, troligtvis skaffa familj, uppfostra sina barn, jobba och göra sina egna val i livet. Det är ju livets gång, att åldras är normalt. Samhället skulle ju inte fungera om alla fortfarande sprang omkring i lekparken eller satt hemma och lekte med bilar och dockor hela livet, och det skulle ju inte alls vara positivt då..

Däremot tror jag att det är positivt att ha kvar lite av det där barnasinnet inom sig och att man vågar ta fram det ibland. Jag tittar fortfarande på tecknat, särskilt Disney och jag älskar det! Jag njuter av att vara med barnen på dagis och leka olika lekar, sjunga välbekanta barnvisor och dega med playdoog deg. Till exempelvis nu senast: Disney On Ice, det var vi och alla barnen med föräldrar ungefär, likaså när jag och Becca var på Prinsessan och Grodan på bio. And so what? Glädjen jag fick ut av det kan knappt mäta sig med något annat. Att "tönta" sig med sina vänner är ju också bara för härligt ibland. Så därför tror jag inte att det är någon nackdel att ha kvar en del av barnet inom sig. Jag tror att det kanske gör människor mindre stela, mer avslappnade i sig själva och kanske till och med lyckligare. Det blir som en trygghet och sen vet jag inte hur många av er som känner så och håller med. Kanske är det bara jag? För mig betyder det i alla fall väldigt mycket eftersom det gör mig lycklig och glad när det behövs. Men självklart håller jag på att växa upp som alla andra. Ibland känner jag mig hur vuxen som helst och självklart kan jag ta hand om mig själv som vilken annan vuxen människa som helst. men jag hoppas innerligt att barnet inom mig aldrig försvinner helt, för det skulle vara tragiskt. 

Man kan vara både vuxen och ha barnasinnet kvar vilket visst är positivt. (Har svårt att se hur det inte skulle vara det.) Men tror faktiskt att allt för många saknar det idag..tyvärr..

/ n


P.S Kommentera gärna ;)
Kanske tycker ni att jag är helt blåst ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0