Öland

Första inlägget på ön. Anlände hit i tisdags.
Jag mår bara fint och dagarna rullar på ännu fortare än vad de gör hemma.
Jobbar på dag ut och dag in.
Pappa var här över helgen så han och jag, Pillan och hennes pappa var i Borgholm igår och spelade bowling.
Mkt trevligt. Mkt kul! Även om jag inte är så grym på bowling som jag skulle vilja vara. ;P Haha
Just nu består dagarna mest av att prismärka och galga, lyfta in kartonger med kläder på lagret m.m Och så självklart alla raster: Förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika. Det gillas! ;)
Jodå, jag diggar mitt jobb och är sjukt glad att jag fått chansen att jobba på Sportrea även detta år.
Men hade inställningen redan innan jag kom hit att det här året inte ens kommer gå att jämföra med förra året i och med att förra sommaren är svår att slå. Träffade nämligen kärleken på jobbet och hur stor är chansen att det skulle hända igen liksom. Förresten så vill jag inte ens att det ska hända. Inte nu, typ två månader innan USA. Skulle någon dyka upp nu, jo då skulle det bli jobbigt.
I alla fall jag lever och mår bra. Tack vare att jag har ett så trivsamt boende och ett bra jobb med roliga människor kommer fem veckor på Öland att springa iväg. På torsdag åker jag till Sthlm med buss från Borgholm. Ambassaden på fredagen. Åker tillbaka till Öland på lördag. Sedan är det mindre än en vecka kvar till Midsommar och då kommer Becca och company. Jag saknar mina tjejer! Okej då, jag saknar er också, grabbar! ;)


Bilder från Midsommardagen på Öland förra året:




Issa och Becca <3

Ska fortsätta titta på fotbollen samtidigt som jag sitter här. Första halvlek avklarad nu. Andra kvar. 2-0. Tyskland spelar riktigt bra. Dock hade det varit dubbelt så roligt om Sverige varit med, tänk vilken fotbollsfest det hade vart!

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0