Stockholm och amerikanska ambassaden

God kväll!
Nu blir det lite ledighet tre dagar framöver för imorgon går bussen mot huvudstaden, wihoo!
Det är ju så att om man ska få bo i USA måste man ju ha ett amerikanskt visum och det är precis det som ska fixas nu på fredag på ambassaden!

Borgholm 12.45 - Stockholm 19.15

Så sex och en halv timmes bussresa blir det.
Tur det, eftersom jag helt glömt bort att svara på alla frågor i Prepare for your yearboken.
Hehe... Så nu lär jag ha något att göra unden den långa bussturen imorgon. ;P

Kollade precis igenom så att allting finns med. Enligt mejlet jag fick från CC här om dagen ska följande vara med:


1.     
DS-160 ”Confirmation page”

2.      DS- 2019 och SEVIS

3.      Pass
4.     
Frankerat och adresserat kuvert (för 65 kr, På mitt kuvert sitter 13 frimärken. Kanske lite att ta i, men vill ju vara på den säkra sidan... ;P)
5.      Betalat visumavgiften och medtagande kvittot från banken (Kostnad för visum i nuläget ligger på 1120, går att ta reda på genom ambassadens hemsida)
6.      Personbevis 120
7.      Boken ”Prepare for your year”

Jag är spänd inför ambassaden. Nervös för att jag det är någonting jag glömt. :/ Men nu ska jag försöka slappna av, inte tänka så. För det ska ju självklart bli grymt kul att träffa en massa andra blivande au pairer! :) Förhoppningsvis ska jag och Sarah hinna ta en fika på stan och troligen ska jag väl också hinna med lite shopping kanske. ;)

Ha det kanoners!
Och för er som ska till ambassaden på fredag, hoppas vi ses! :D
/ n


Kommentarer
Postat av: Sarah

Det ska bli såååå kul at träffa dig!! Och självklart ska vi försöka hinna med en fika och kanske lite shopping!! wihooo :)

2010-06-17 @ 09:45:49
URL: http://sarahbysarah.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Härligt! :) Himla procedur men skönt att det är klart! :) Nu börjar det kännas att man skall åka! Helt sjukt att man verkligen skall iväg! :)

Vad är det för familj du skall bo hos förresten?

Hur många barn, ålder?? :)

2010-06-17 @ 10:38:15
URL: http://jasminejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0