Update

Det är helt galet hur Köpingsvik vaknar till liv på bara några dagar! När jag kom hit för två veckor sedan var det ju ganska så dött. Men imorgon är det midsommar och det känns verkligen här. Campingplatserna börjar fyllas och allt fler människor kommer in i butiken. Högtalarna har börjat ljuda och ölburkar öppnats. För er som har planer på att komma hit med bil får ni vara beredda på att ni förmodligen kommer bli stoppade av polisen under sista biten. Hela vägen från Kalmar till Köpingvik står poliser vid vägkanten och stannar bilar med unga förare. (under 20 år) All alkohol som hittas beslagtas. Till alla campionggäster delas det ut band i olika färger beroende på vilken camping man bor på. De som upptäcks utan band på campingen under midsommarhelgen kommer att sölänmgas ut därifrån. Så om ni inte kommer bo på campingen men ändå vill gå dit, se till att sköta er! Troligen är det bara för att hålla lite mer ordning, för jag menar hur ska de kunna kolla "alla" som kommer befinna sig där, typ omöjligt, om man tänker på många som brukar vara där...

Men nu, au pair.
Skickade lite bilder från studenten, balen samt Alanya till min värdmamma. Fick svar i tisdagskväll. Hon tackade för bilderna:

"These pictures are great. Thank you so much for sending them along. I loved seeing you in the beautiful blue dress. H will think you look like a princess!"

Naaw, gulligt! :)
Hon tyckte att vi skulle planera in en tid för samtal nästa vecka och frågade vilken dag jag kunde. Svarade ganska fort att jag var ledig varje kväll nästa vecka efter klockan 8, då jag kommit hem från jobbet. Så vi får se om hon svarar snart, och om det blir telefon eller skype. Ljudet på datorn krånglar fortfarande. Eller ibland funkar det inte och helt plötsligt så funkar det igen. Skumt. Nåja, vi får se..

Glad Midsommar hörrni!
Hoppas ni alla får en riktigt toppenbra dag imorgon! :D

/n


Kommentarer
Postat av: Jasmine

låter trevligt! :)

familjen jag skall bo hos har 2 pojkar på 6 och 10 år och en hund.. :) Hoppas du får en trevlig midsommar!! :)

2010-06-25 @ 15:56:13
URL: http://jasminejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0