Studentdagen jag alltid vill minnas!

Studenten!
Jag säger bara det, VILKEN DAG!
Så himla underbart och jag vill bara spola tillbaka tiden och uppleva allt det där igen!
Det var GRYMT!

Jag tror aldrig jag har varit så taggad i hela mitt liv, eller någonsin skrikit så mycket. Haha. Ont i haslen fick jag med dagen efter, liksom många andra. Rösten var inte i den bästa formen kan man säga. ;P Men det avr det värt!

Dagen böjade med att jag steg upp klockan 5! Blötte håret(hade duschat kvällen innan så frisyren var en katastrof), förnade, plattade, formade och allt det där, smink, raka sig, noppra ögonbryn, ja det tog ju sin lilla tid. Tur så var Malin också sen men tillslut kom vi till Linnéa på champangefrukosten till klockan va kvart i 7. Trevligt med glada blvande studenter i SPA07. Kommer sakna! <3 Vi skickade runt våra mössor och skrev våra namn i dem. :)





Sedan drog vi vidare till skolan för fotografering kl 08.15. Efteråt en massa chill på skolan och lite battle med de andra samhällsklasserna. Men vi vet ju redan vilken klass som är bäst egentligen. ;)
oah SPA, we say oah SPA! ;)
Kramar och skratt med vänner från andra program. Samling klassvis i led på fotbollsplan. Tal av rektorn och sedan marsch runt skolan och in till aulan. Det var så mäktigt med trummor och allt! ;) I aulan var det också bra stämning med musik. Stependier delades ut och det tog en himla tid men kul för de som fick lite pengar i alla fall. :) Själv fick jag och Malin 1000 kr var i stependie för projektarbetet senare i klassrummet.





Efter käk och adjö av klassen och klassföreståndarna ställde vi upp innanför entrén. Smällde och bankade på dörrarna, skrek och sjöng så at det ekade ända ut där släkt och vänner stod uppradade. Sjukt mkt folk var det. Kl 13.00 öppnades portarna och de ca 417 studenterna rusade ut och skrek och hoppade av glädje. Kramar och gratulationer av nära och kära. Jag tappade en av mina champangeflaskor, sj'lvklart. Kändes inte så oväntat, haha. Den gick i hundra bitar och skvätte på folket runt omkring. Yeah. Bra för stämmningen tror jag allt. Haha. Jag var inte ledsen för de hade ju tre till var av en av de var stor! ;) Den tog jag med mig på flaket. Och på tal om flaket. Flaket ägde fett! Vi hade så himla bra stämning med klassen och det var nog lätt det bästa på hela dagen när vi åkte omkring genom stan och skrek och sjöng som galningar. Att Markus hade sin trumpet med sig gjorde bara saken ännu bättre. Ja, SPA07 taggad rejält. Tyvärr är Nässjö alldeles för litet för att åka runt på ett partyflak. Det tog slut alldeles för fort, redan efter ungefär en halvtimme. Jag ville åka mer! Jag ville skrika av mig ännu mera lycka. Men det var inte slut på gormandet där. Pappa kom och hämtade mig, Malin och Issa med caben och vi fortsatte allt skrikande där. Skjutsade först hem Issa, sedan drog vi ännu en runda på stan och gromade. Skjutsade hem Malin sedan gormade jag själv hela vägen till Norrboda där släkt och vänner väntade med paket och ännu mer gratulationer. ;)







På kvällen var det studentfest på hotellet! Mn innan det var jag tvungen att åka hem och ta en ny omgång i duschen. Hade nämligen blivit nedsprutad av champange av de andra flaken, speciellt av killarna på elflaket. ;) Men det var härligt! Tur så hade jag ju faktiskt räknat med det och köpt en till klänning. ;)
I alla fall så blev kvällen lyckad. Jag blev inte trött, jag kunde inte tillåta mig själv vara trött fast jag borde ha varitdet med tanke på att jag inte hade sovit ut ordentlligt plus tidig morgon. Men jag ville inte att dagen skulle ta slut. Studenten händer bara en gång! Bäst att passa på liksom. Men efter att ha dansat skiten av mig på natten somnade jag ganska gött d'är under täcket se ändå. ;)

Som sagt, studenten var grym. Bästa dagen i mitt liv, åtminstone en av dem! ;) Ett härligt minne att leva vidare på.

Men nu borde jag sova.
Måste upp i hysad tid imorgon och packa för fem veckor framåt. Flyttar till Öland imorgon. Det blir jobb, jobb. Och så ska jag bli färdig med visumet innan det helst. Btw, så köpte jag en bärbar dator idag! :) Så nu kan jag fortsätta blogga och allt det där även på Öland, bra va! Ni kan se fram emot inlägg om både balen och Alanya. Vet att jag skriver om allt i totalt fel ordning, men det får ni ta. Inläggen kommer när de kommer, när motivation och tid finns där! :)


Ha de underbart!
/ n

Kommentarer
Postat av: Jasmine

åh grattis till studenten! 4 år sen jag tog huua.. Skulle så gärna göra om det! :)



Jag åker den 26 Juli, och du? Åker med Skandinaviska institutet. själv?

2010-06-08 @ 00:16:17
URL: http://jasminejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0