Au pair video, "helvetestrom" och skype

Nu vänner har jag suttit här och kladdat på det som ska bli min au pair video... :) Kladdat ner lite av det som jag tänker kan vara viktigt att få sagt, typ varför jag vill bli au pair, varför USA, varför jag tycker om barn och om tidigare erfarenheter och sådant.
Men jag vet inte redigt.
Har ju som sagt bara kladdat och det blev rätt mycket ord. Hur ska jag hinna säga allt på tre minuter liksom. Haha, så typiskt mig. Blir väl att solla nu då.. ;P
Jag börjar faktiskt bli taggad på att göra videon nu när jag vet lite mer hur jag vill ha det. Vem vet, blir det tillräckligt bra kanske jag skiter i att göra en ny om det inte behövs. Om jag känner mig själv rätt kommer nog även den här "första" videon ta lång tid att göra för jag kommer säkert inte kunna låta bli att vara pedant i alla fall. Få se hur det ser ut i helgen, om jag hinner sätta igång då. :)
Ni som har gjort en video: Har ni några tips och idéer ? :D

Idag slog en tanke mig. Det var ingen rolig tanke. Jag vet att det låter löjligt men jag har tänkt på det här med namn. Tänk om ingen familj vill ha mig som au pair pågrund av mitt efternamn? Jag menar Hellström = Helvetestrom på engelska. KUl, liksom. :P 
Kanske är det bara jag som är fjantig. Jag hoppas det. Har ju bara varit i matchningsprocessen en vecka först imorgon. Men man hör ju folk som får sin första match redan dagen efter och då tänker jag "jaha, var inte min ansöakn tillräckligt bra?". Kanske börjar man inte få matcher förrän man laddat upp en video ??

Jaja, antar att det också löser sig.
Som allt annat.

En annan sak också kära au pair vänner.
Har ni laddat ner skype?

Tänker att det kanske kan komma till använding i framtiden...
Men jag har inte en aning om hur man laddar ner det?
Hoppas det är enkelt så att även jag kan förstå hur man gör.
Haha ;P

Ha det bra hörni!
/ n

Kommentarer
Postat av: Marie

matchen kommer, jag väntade i typ en månad innan jag fick min första match :) Jag har faktiskt laddat ner skype och det var inte så svårt som jag trodde! :) Man förstår lätt och det tar inte alls så lång tid att installera!



Ja hela denna dagen har gått fort :D fick matchen inatt, (Jag var ju vaken då) så jag ringde direkt på morgonen, så det är sjukt kul :D jag hinner knappt med! =) Nu får vi allt se hur det går!

2010-03-16 @ 22:29:00
URL: http://burningstar.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hahaha jag tror att det är lugnt, det där med ditt efternamn. :)

Jag måste också ladda ner skype sen, och göra en video. Usch, jag vill inte göra en video, pinsamt! Men jag har hört att det är lättare att få en match då. :)

2010-03-16 @ 22:44:07
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: Marie

Nej skype är gratis :D så de e jättebra!

2010-03-17 @ 11:12:09
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv: Jaha okej, spännande! Jag kommer från Ösmo, typ fem mil från stockholm. Om du har varit på Gotland någon gång så kanske du vet ungefär vart det ligger. Gotlandsbåten åker från Nynäshamn och jag bor typ tio minuter därifrån. Jag går i skolan i Nynäshamn. :)



Jaa skype måste jag fixa så att man kan prata med familj och vänner. Jag pratade med mamma om det idag och hon förstod typ ingenting om vad jag snackade om så det får bli en riktig genomgång av allt som har med datorer, skype, webcam osv att göra sen. Haha. :)

2010-03-17 @ 18:01:25
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0