Connecticut next year!

Lovade som sagt att berätta hur det har gått med CT familjen. Känner att jag har varit lite off med au pair grejen på bloggen nu de senaste dagarna. Men nu i alla fall...

Jag skickade som sagt ett mejl till mamman i lördagskväll och berättade att jag tänkte tacka ja. Jag kunde verkligen inte hitta en enda orsak till att inte göra det, trots att jag gick hela fredagen och försökte, bara för att hitta något. Men det gick helt enkelt inte. Okej, det enda som skulle kunna vara bättre är om de bodde på ett varmare ställe, längre ner vid kusten av USA. Typ Florida. Typ Californien.
Jag<3Värme<3kusten<3havet!
MEN!
Nu blir det Connecticut, en delstat jag knappt vet något om förrutom att det ligger hyfsat nära både Boston och New York. Ska bli spännande att upptäcka USA:s tredje minsta delstat! :) Och de andra ställerna som jag drömt om att se så länge kan jag se ändå vid ett annat tillfälle. För familjen väger tyngst och det här verkar vara en toppenfamilj !! Hade jag tackat nej hade jag troligen ångrat mig flera gånger om, för tänk om det inte dyker upp någon bättre! Finns så mycket bra grejer med den här familjen så det kunde bara bli ett JA!   

Väntade i alla fall på svar hela söndagen. Men inget mejl från värdmamman. Blev nervös. Så nervös att det första jag gjorde när jag steg upp på måndagsmorgonen var att kolla mejlen. Och där låg det, mejlet jag väntat på.
This is great news Nathalie!
Hon skulle ringa kontoret i USA för att matcha. :)

Wiiiee, I´m going to Connecticut People!

Dock har jag inte fått något mejl från CC i USA än... För det ska man väl få när familjen har tackat ja? Så kanske har de inte ringt än, men de skulle ju åtminstone göra det. :) Så vet inte säkert än när jag kommer sticka iväg. Men någon gång i augusti i alla fall. Familjen skulle höra av senare om det.

Har fått ännu fler bilder att sitta och titta på idag. Lite bilder på huset och en mängd semesterbilder från Hawaii. Så mysigt ser det ut att vara! :)
Hon vill skypa snart igen. Vilket innebär att jag måste fixa den där himla mikrofonen. Undrar vad det är med den. Kanske är den trasig ? Får kolla ljudinställningarna en extra gång också.

Ska ut och gå en sväng nu!
Ha det toppen!
/ n


Kommentarer
Postat av: Louise

Kul! Var det din första, och enda matchning? :)

2010-03-30 @ 20:50:54
Postat av: n

Jaa, den första och den enda! Otroligt! ;)

2010-03-30 @ 21:07:35
Postat av: malin - blivande au pair

vad niiice:D

2010-03-30 @ 21:13:53
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Marie

G R A T T I S! :D

Fy vad roligt! Hoppas att du kommer trivas, och vi får boka in några shoppingturer i Boston hahahaha ;)

2010-03-30 @ 21:46:48
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Emma

åh GRATTIS!!:D

2010-03-31 @ 07:42:04
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0