Dreaming of Connecticut, yes maybe...

Hej vänner!

Om jag inte har fel så drömde jag om USA i natt. Kan nästan med säkerhet säga att det hade med au pair att göra. ;) Och hela dagen har jag gått omkring och tänkt och tänkt och tänkt. Hela svenska lektionen gick, vi skulle börja skriva på en argumenterande text, jag lyckades bestämma ämne sedan kom jag inte längre. Istället för att söka fakta som kan stödja mina argument klickade jag mig in på min profilsida på culturalcare för att ta reda på mitt bokningsnummer. Hela religionlektionen gick och jag lyssnade på redovisningarna med ett halvt öra. Resten av mitt jag befann sig i tankarna om samtalet med mamman igår. Efter lunchen kunde jag inte änta längre. Jag var tvungen att ringa kontoret i Sthlm... Vet inte om man ska göra det egentligen men kände att jag ville prata med någon där och liksom dela lite tankar. Jag berättade för tjejen jag pratade med där att jag hade pratat med mamman i familjen via telefon igår och att det kände bra. Hon frågade vad som kändes bra och jag sa att som det var. Att det kändes som om de verkligen vill att man ska bli som en familjemedlem och att barnen var i ungefär den åldern jag har tänkt mig, m.m. Jag berättade också att jag skulle få prata med pappan och barnen också och det tyckte hon var bra. Hon sa också att det är bra att jag håller de uppdaterade om hur det går och att hon skulle meddela Boston kontoret att jag tyckte att det kändes bra än så länge. ÅH, det är så kul att prata med folket på CC. Alltid lika trevliga. :)

Ikväll mejlade jag mamman igen med några frågor till som jag kände att jag ville ha svar på. Fick svar efter ca två timmar och jag kan säga att det här känns fortfarande lika bra. Och nu känns det ännu bättre !! Vi får helt enkelt se hur det fortsätter nu, vill ju inte ta några förhastade slutsatser heller. Men än så länge har jag inte känt något negativt med den här familjen. På torsdag ska jag förhoppningsvis få skypa med hela familjen. :) Lite smånervös redan faktiskt, jag som aldrig använt skype. (Laddade hem det först igår så har inte hunnit testa) Någon som ställer upp på en testomgång ? ;)

Men nu ska jag svara på mejlet och försöka skriva ihop ett trevligt mejl till deras nuvarande au pair.
Take Care!
/ n


Kommentarer
Postat av: Marie

hoppas verkligen att det går bra för dig med denna familjen! :D

2010-03-22 @ 22:48:33
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0