Det lutar åt Connecticut!

Allt utan en sak gick bra med skypesamtalet igår, och det var mikrofonen. Jag som hade testat allt och så innan men sedan när det väl gällde så funkade det inte. Men men var ju första gången jag använde mig av skype och jag sa det. Det var första gången för de också.
Men vi löste det ändå.
De ringde upp mig på teklefonen och satte på högtalaren. Jag stängde av högtalaren här hemma och satt med tetefonen vid örat isället för att jag inte skulle höra mig själv på andra sidan liksom. Så var det problemet löst. ;)

Jag fick se barnen lite smått innan de sprang iväg för att se på Tv eller nåt. Men snackade med mamman och pappan en massa. De är en toppen familj alltså, jag säger bara det. I alla fall är det så det känns och deras nuvarandre au pair Julia har också bekräftat det för mig flera gånger.

Frågade lite fler frågor för att lära känna de lite mer. Mamman och jag diskuterade twilight böckerna lite till och med. TRor hon sa att hon hade läst de två första. Och jag sa att jag ahde läst alla fyra och då visade hon upp Breaking dawn som Julia höll på att läsa, "this"? Jag bara: "yes,yes,yes" Haha. 
  
Jag var rädd att de skulle ställa en massa kluriga frågor till mig den här gången men det var i stort sett samma som förra gången. Eller pappan undrade om jag körde bra, strong swimmer m.m som är viktigt när jag tar hand om barnen.

De har en STOR truck till sina au pairer. Jag i en stor truck? Haha jag undrar hur det kommer att se ut ! Köra är väl inga problem, däremot parkering som är min svaga sida. Så nu blir det att öva en massa parkering i sommar i så fall. Men de flesta familjer har nog stora bilar till sina au pairer, är ju för att skydda barnen. Och det är är verkligen bra tänkt! 
  
Det verkar som om de vill matcha!!! Men pappan sa till mig att om jag vill så kan jag lämna de ett tag om jag vill kolla runt mer för att ha något att jämföra med. De är ju trots allt den första familjen jag pratar med. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga:

"I can think about it" sa jag typ.
Men sedan poängterade jag också hur bra jag tyckte deras familj kändes och att jag skulle vilja bli en del av den.

Mamman var verkligen så söt när hon sa: "I´m afraid to let you go" Men hon förstod ändå vad hennes man
menade. 

De verkar ju vara för goa. Jag lovade att jag skulle tänka lite till, ett sista tänk liksom. Och att jag skulle mejla de i helgen. 

Så antar att det är upp till mig.
Jag ska snacka med mamma.
Jag ska snacka med pappa.
Malin, Becca, Issa och ännu mer med Angelica.
Jessica kanske också har något smart att säga.
Och så ska jag ringa CC och diskutera idag.

Men det känns bra, det gör det!
Hinner inte skriva mer nu. Måste göra mig i ordning för skolan.
But I´ll be back! ;)
/ n


Kommentarer
Postat av: louise

låter ju jättebra!! lycka till med valet :D

2010-03-26 @ 08:16:17
Postat av: malin - blivande au pair

fy vad kul!

2010-03-26 @ 22:58:51
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0