Tusen funderingar snurrar runt, runt...

Ännu ett inlägg..

Mamman mejlade tillbaka igår och skrev att hon ska försöka ringa mig vid tio, elva någonting. Försöka, jag tolkar det som om det inte är helt säkert att hon kan ringa just den tiden, utan att det kan bli senare. Eller menar hon att hon kanske inte kan ringa alls? Jaja, i alla fall så för öer jag förbereda mig på bästa sätt..

Okej, vad tror ni att jag kan vänta mig för frågor ikväll?
Det är nog seriöst det jag är mest nervös för, att jag inte ska vara beredd på en viss fråga och inte vet vad jag ska svara. :/ (förutom engelskan)

En annan sak jag har tänkt på... Hur ska jag svara när hon ringer? "Hi, this is Nathalie" ? Eller bara "Nathalie" ?
Och hur inleder man samtalet? Ska man typ fråga "How are you?" eller nåt, typ ?

Och en sak till... När man väl känner att samtalet börjar gå mot sitt slut, hur avslutar man det ? "It was nice talking with you, I hope to hear from you soon again" ?

Ja, som ni ser funderar jag över en masa saker. Detär faktiskt en av de negativa sidorna med mig ibland. Jag tänker alldeles för mycket. Ja, ibland tänker jag så att jag bli galen. Och oroar mig i onödan och allt. Det löser ju sig, eller hur? Visst gör det. det gör det ju alltid.

Men är man nervös så är man...

En annan grej är orolig för är veckan som kommer. Boken ska ju som sagt in idag så måste bli färdig. Men hur lätt är det när det enda jag tänker på är ni vet vad! En stor fet engelska uppsats ska in på onsdag, måste vara färdig på tisdag kväll och jag har knappt börjat. :/ Pyskologiskiten på fredag. Jösses alltså. De lär inte bli mkt sömn den här veckan inte.. :/

Jaja, det löser sig...

Nu MÅSTE jag skriva färdigt boken. Sen kanske det blir lite engelska. Och förhoppningsvis hinner jag med att förbereda mig ännu lite till innan samtalet(förhoppningsvis) ikväll.. Jag längtar samtidigt som jag skulle kunna svimma av nervorsitet.

/ n som i nervös

Kommentarer
Postat av: malin - blivande au pair

Ja jag ska verkligen känna efter hur jag vill ha det!

Kul att du fått en familj (:



jag kände lika dant, hur svara man? hur avslutar man?

jag sa bara, Hey this is malin! och sen pratade den mamman på nåt så satan och skrattade och sådär, sen avslutade hon med ett typ (I call you tomorrow and then we can think about a match?)



Men lycka till :D det kommer gå braauuu! (:

2010-03-21 @ 10:44:01
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Marie

ja jag tänkte också på allt det där i början men sen när hon väl ringde så föll allting naturligt! Dom pratar på som tuuuusan. det kommer gå jättebra! :D



2010-03-21 @ 14:27:02
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0