Min första match verkar kanonbra!

Hej!

Kom hem från Vetlanda för ett tag sedan.. Har varit hos morfar på lite födelsedagsfika med släkten. När vi kom hem var jag helt slut så däckade i sängen en stund. Funderar på att gå ut och springa för att vakna till så att jag hinner skriva lite innan Angelica kommer ikväll. Hon ska hjälpa mig att förbereda mig för samtalet imorgon då värdmamman ska ringa..

Okej. Nu ska jag berätta lite mer noggrant. Familjen är alltså den första matchen som jag fick redan tidigare i veckan. Den försvann innan jag hann se mejlet men nu är den tillbaka igen. Upptäckte det igår och då hade jag också fått ett mejl från mamman där hon skrev att de älskade min anöskan och gärna vill ringa mig på söndagkväll. Jag gick direkt in på mitt konto för att få mer information om familjen. Familjen består alltså av en mamma och en pappa. Två barn, en femårig flicka och en fyraårig pojke, vilket känns perfekt. Två barn är alldeles lagon och åldrarna likaså. Det står också att de har hundar, jag älskar hundar! :) De är aktiva och älskar att vara ute i naturen och sporter av alla slag. De åker regelbundet in till Boston. Det stod också att barnen var väluppfostrade och easy-going. De verkar resa rätt mycker också. Var inne och kollade på deras familjebilder också. Jättesöta barn! Vekar vara en riktigt bra och trevlig familj! :)

Familjen bor i West Hardford i Connecticut. Kanske inte riktigt ett ställe jag hade tänkt mig. Som ca 90% av alla andra au pairer drömmer jag om Californinen eller Florida. MEN, för mig är familjen det viktigaste! Och den här känns verkligen bra. Återstår att se hur det känns imorgon när mamman ringer. Jag är redan supernervös.  

Som ni redan säkert förstår svarade jag på mejlet och skrev att det gick bra att hon ringer på söndag. Efteråt hoppade jag runt av lycka. Jag vet, ska inte ta ut något i förskott. Kan ju bli en besvikelse.. Jag menar bara för att det känns bra nu måste det ju inte betyda att det kommer att bli dem. Men vi får helt enkelt se vad tiden utvisar...
/ n


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja verkligen, tack! :D



Familjen verkar jättebra ju! :D CT ligger ju inte sååååå långt bort från NY heller så det är ju nice! =) Önskar dig lycka till på samtalet! Förresten, varför åker dom regelbundet in till Boston? :D Har dom släkt eller något? Är nyfiken!

2010-03-20 @ 21:21:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Marie

Förresten, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! :D

2010-03-20 @ 21:29:18
URL: http://lifeinthesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0