My first talk with the hostmom

Vad ska jag säga?
It feels so good!

Mamman var het underbar och trevlig, så lätt att prata med. Egentligen kände jag mig inte tillräckligt förberedd när telefonen ringde. Jag hade precis ätit färdigt efter gymet och höll på att dricka upp mitt te och hade precis tagit fram mina ansökningspapper för att plugga på de lite när hon ringde. När jag såg nummret fick jag nästan panik. Hade ju inte väntat mig att hon skulle ringa innan tio. Men hon sa att hon fick tid över och att hon tänkte att det kanske var en bättre tid för mig. Hon frågade om det var okej och jag typ bara ja, självklart. Sedan rullade på ganska bra. Hon pratade rätt mycket i början men kände att jag också fick rätt mycket sagt. Jag fick berätta lte om min familj och så och det kändes bra även om jag var nervös. Hon förstod att jag fastnade på vissa ord ibland, att jag var nervös och allt det där. Men hon berömde mig hela tiden och tyckte att jag svarade bra på hennes frågor och att jag hade bra frågor till henne. Kul också att hon berömde min engelska. :)

Med den här familjen skulle jag få tillgång till egen bil, eget rum med data och tv samt så är jag försäkrad på bilen. Vilket jag tycker är väldigt viktigt och det tyckte de med. Barnen verkar vara helt underbara och om jag förstod rätt så ska jag skujtsa de till skolan på vardagarna och är sedan ledig till typ 1 då jag ska hämta den lille killen. Tjejen slutar vid 3 någon gång så då ska jag hämta henne också. Så jobbar jag tills föräldrarna kommer hem på kvällen. Barnen tycker om att vara ute väldigt mycket. Jag skulle få hjlpa de med läxor och sådär. 

Det fanns många au pairer i området och jag skulle få mail adress till både deras nuvarande au pair och deras två andra som de haft tidigare.

Jag tycker personligen att det är väldigt viktigt hur de ser på om min familj och mina vänner skulle vilja komma och besöka mig. För mig är det o och a om familjen är något att ha. Hon sa att de bara tycker det är roligt att träffa sin au pairs familj och vänner, att det är ett sätt att lära känna varandra bättre. Jag blev så glad när hon sa det och det gjorde att det kändes ännu bättre! Tycker att det är bra att de tycker att familjen tid är väldigt viktigt.

Hon tyckte att vi skulle fundera lite nu efter samtalet. Hon vill ju prata med sin man och så och det förstår jag mycket väl. Men vi skulle hålla kontakten, tyckte hon. Jag skulle mejla om jag hade några fler frågor och hon detsamma. Hon tyckte att vi kunde skypa också så att jag får chans att prata med pappan och barnen också. Tur för mig att jag laddade hem det idag då. :)

Det kändes verkligen bra att prata med den här mamman. Men har lite frågor kvar som jag kom på nu efteråt som jag funderar på att mejla imorgon. Är det möjligt att första matchen kan kännas såhär bra!!? Okej, än ska vi inte säga för mkt, för jag vill gärna prata med pappan och barnen lite först också. Men det verkligen som om jag kommer hit så blir jag verkligen som en familjemedlem. Hon sa till och med att hon skulle vilja prata med mina föräldrar också, så att de i så fall vet att det är en bra familj jag kommer till. Så gulligt! 

En enda nackdel än så länge: Flickan är allergisk mot peanuts. Jag som älskar nötter! Men det kan jag nog leva utan... ;)

It feels great! Det gör det verkligen. Men jag ska sova på det tills imorgon. 
Som om jag skulle kunna sova. ;)

/ n  


Kommentarer
Postat av: Marie

AAAAAH VAD KUUUL!! :D Jag vet många som sagt ja till sin första match!! Så definitivt! :D Verkar ju vara en urgullig familj, söt mamman var med att hon gärna ville prata med din familj! :D Stort plus!



Och ja, jag ska fortfarande åka i augusti, dock har vi inte riktigt bestämt datum eftersom hon skulle kolla med deras nuvarande au pair. Så vi får se! :D

2010-03-21 @ 22:30:49
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

Ja jag tror nog också det var det bästa, det går ju förhoppningsvis fler tåg så att säga :D



men sjukt kul för dig att det känns så bra redan nu iaf :D hoppas deras nuvarande au pair känner så också, vart är hon ifrån? :D

2010-03-21 @ 22:31:23
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

härligt :D när åker du isf?

2010-03-21 @ 22:38:57
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Giiid va kul att det gick så bra! Hoppas att det känns lika bra när du har pratat med pappan och barnen. :)

2010-03-21 @ 23:11:16
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Grattis till första, bra matchen! Hoppas skypen går bra i kväll :)

2010-03-22 @ 07:33:29
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: malin-blivande au pair

Ja det är ju bara att prata vidare :D

2010-03-22 @ 11:33:50
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja precis, det hade ju varit jättebra om hon hade kunnat visa mig, men samtidigt så är det sommarlov och mamman är hemma så jag vet inte om det finns så mkt att visa mig :/ men det löser sig nog ja! :D

2010-03-22 @ 19:53:48
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0