Vaddå au pair video ?

Var och filmade lite med Hanna igår och kom senare hem med några filmklipp rikare. Blandannat så sjöng vi en sång tillsammans, "Här kommer Pippi Långstrump" eftersom Hanna älskar Astrid Lindgrens sagor. Vi bakade också lite bullar och åkte ner för pulkabacken. Det blev riktigt bra faktiskt och igår kände jag att kanske kan jag få ihop den där videon ändå. Men så idag upptäckte jag att klippen, som var filmade med pappas mobilkamera, inte kunde redigeras eller klistas in i Widows Movie Maker. Hur kul är det på en skala? Jag blev inte glad, kan jag säga. kommer deppa för det här någon dag nu innan jag tar tag i det på nytt. Vet i alla fall säkert att man kan lägga in klipp som är filmade med mammas digitalkamera så får väl filma på nytt med den då. Men känns bara lite surt för tillfället, att man måste göraom allt. Visst, jag kan bara klicka på webbcamen och snacka på en massa men eftersom jag är som jag är vill jag att det ska synas att det ligger tid och möda bakom det, jag vill att det ska vara personligt och jag vill kunna känna mig nöjd med min au pair video. Nåja, tar nog tag i den om ca 2 veckor igen. Mkt i skolan och annat att tänka på tyvärr. Och just nu är det fokus på boken!

För er som fattar typ nada. Vaddå au pair video? Jo, det är så här att när man väl blivit antagen till programmet så får man chansen att göra en video där man berättar om sig själv och varför man vill bli au pair, etc. Det är inget måste men som en guldkant på ansökan, ett STORT plus. Dessutom vill många värdfamiljer se en video eftersom man då lär känna personen mer än genom att bara se på bilder. Bland annat så hör man ju hur bra man pratar engelska och sådär. Alltså blir det lättare att bli matchad med en familj om man har en video.  

Take Care!
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0